Pocahontas -77 Skrevet 15. januar 2007 #1 Del Skrevet 15. januar 2007 VI PRØVER Å FINNE UT AV HVA SLAGS BILSETE VI BØR VELGE TIL DEN LILLE. HAR EN DATTER PÅ 2 1/2 ÅR, OG TIL HENNE LÅNTE VI BILSETE OG LEIDE SIKKERHETSNETT. SIKKERHETSNETTET BRUKTE VI VELDIG MYE, PRAKTISK Å SETTE BAGEN TIL VOGNA INN I BILEN MENS FRØKNA BARE SOV VIDERE. MEN DETTE ANBEFALES VISST IKKE LENGER. ISTEDET HAR DET KOMMET NOE SOM HETER BOXETTE SOM VISSTNOK SKAL VÆRE VELDIG BRA SIKKERHETSMESSIG. VI TENKTE Å LEIE DETTE PÅ NAF Å BRUKE PÅ VÅRE LENGRE BILTURER TIL FEKS BESTEFORELDRENE SOM BOR 60 MIL UNNA... MEN BILSETE SYNES JEG ER VANSKELIG. HOLDER EN LITEN KNAPP NÅ PÅ MAXI COSI CABRIOFIX, MEN SKAL HELT ÆRLIG INNRØMME AT DET ER MYE Å VELGE I, OG TESTRESULTETER ENDRER SEG JO HELE TIDEN... NOEN SOM HAR ERFARINGER/RÅD Å KOMME MED? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til M&M Skrevet 15. januar 2007 #2 Del Skrevet 15. januar 2007 jeg har valgt besafe izi sleep...falt for designet jeg da...ville ha det hvite:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tskjekjerringa på OVERTID Skrevet 16. januar 2007 #3 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg har vel ingen råd, og heller ikke erfaring enda, men kan fortelle deg hva vi valgte :-) Vi har kjøpt maxi cosi cabriofix.. nr 1: fordi det har kommet bra ut i tester og nr2:fordi det ikke er så tungt! Regner med å kanskje måtte bære det innimellom og da er det greit ,etterhvert som babyen blir tyngere også, at det ikk evier altfor mye! Lykke til med valget.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. januar 2007 #4 Del Skrevet 16. januar 2007 Leigde også sete og sikkerhetsnett til jenta vår på 2 år då ho vart født. Denne gongen ynskjer vi ein nyare bilstol enn den vi fekk då vi leigde sist. Har tenkt å kjøpe, men veit ikkje heilt kva type det blir endå. Vurderer Acto Graco Logico S m/base eller Maxi Cosi Cabriofix. Izi sleep'en syns eg er for tung. Hugsar godt kor tungt det var å bære den forrige seten (som var lett) med baby oppi etter nokre månadar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jippii Skrevet 16. januar 2007 #5 Del Skrevet 16. januar 2007 Jeg har ingen erfaring med bilbarneseter enda..men kan fortelle at vi valgte akta graco's logico s. Dette fordi vi syntes setes så veldig sikkert og komfortabelt ut, pluss at det er veldig praktisk siden det følger med en base, slik at man bare klikker bilstolen ut og inn (slipper å knote med bilselen hele tiden). Setet kan også festet kun med bilselen, hvis man skal ha det med i en annen bil (f.eks.hvis besteforeldre passer beibien). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammmamia ** Skrevet 16. januar 2007 #6 Del Skrevet 16. januar 2007 Akta Graco Duologic! Dette kan brukes fra fødselen til 3-4 år og er billigere enn babysete og kombisete senere :-) Genialt, lett å montere, tar LITEN plass i bilen, babydelen kan klikkes inn og ut, trilles med seg eller bæres med seg, mens basen hele tiden står i bilen. Når babyen blir større sklir du bare babydelen oppover skinnen, så stolen vokser med barnet :-) Genialt! Se: http://www.stera.no/pdf/brosjyre_duologic.pdf Har denne stolen til lillemor på 7 mnd og er superfornøyd! Skal ha den samme til neste baby ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammmamia ** Skrevet 16. januar 2007 #7 Del Skrevet 16. januar 2007 Må bare føye til at sikkerhetsnett ikke er anbefalt av noen som kan noe om bilsikring, da babyen vil bli kvestet i en kollisjon! Selv ved lengre bilturer er det anbefalt med bilsete, da bilsetene i dag er omtrent liggende, så det ikke blir noen belastning på babyens rygg! Ta pause hver 2-3.time eller når babyen gir uttrykk for å være sliten eller sulten :-) Sjekk ellers Trygg Trafikk sine hjemmesider www.tryggtrafikk.no for mer info! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå