Gå til innhold

Søskenvogn; hvilken skal man velge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nr 2 til våren. Har et barn på ett år fra før.Lurer veldig på hvilken tvilling vogn jeg skal velge. Nen som har noen tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei..

har ei venninne som hadde carena si søskenvogn... Hun var kjempe fornøyd med den... ikke dyr heller. tror den koster ca. 2000 ny :-)

Skrevet

Vi har kjøpt CARENA sin brukt fra noen vi kjenner. Den virker grei.

Skrevet

Heisann

Jeg sliter også har ei jente på 14 mnd og venter en ny baby om 2 mnd.

Jeg lurer litt på phil and teds... men vet ikke...

Skrevet

Har samme problem. Har nesten helt sikkert bestemt meg for easywalker duowalker sky. Der kan man ha hardbag i mot seg, kan feste bilstol på. Syns ikke den er den fineste vogna, men den hadde de funksjonene jeg så etter.

Skrevet

Men husk at Easywalker er slik at har du på bag til babyen kan du ikke bruke kalesjen til vognen til den store tror jeg??

Skrevet

Jeg ser også litt på Teutonia sin S4 da kan du vende styre to veier og babyen kan ligge i mygbag ved siden av søsken og det er to regulerbare rygger.

Skrevet

har sett på teutonia sin jeg og, men den tar ganske stor plass i bil og i forhold til feks gt´s trehjuling er den tung å kjøre.....og forskjellen blir enda større med barn i.

Skrevet

Jeg har kikket på denne Jane trillen på Barnas Hus (4500,-). Den virker utrolig hendig og er bare 65 cm. bred og ikke så veldig lang heller. Har nemlig en trehjuling som er 70 cm. bred og jeg kan love at det er plundrete i butikker etc. når den er så bred. De fleste søsken/tvillingtriller er vel litt under 80 cm. og da er det garantert mange steder man ikke kommer frem på kjøpesenter og sånn. Noen som har erfaring med Jane? http://www.janeusa.com/powertwin.htm

Skrevet

Har kjøpt Teutonia Team Alu S4 vogna...Etter masse om og men, så var det viktig for meg å kunne snu sitteretning, med hensyn til vind osv. Det er 23 mnd mellom mine to.

Venter på at den skal komme i posten, siden jeg bestilte fra PingPong, kosta meg 4,000 kroner, så det syns jeg ikke var så dumt for en god solid vogn.

Titta masse på Phil&Ted, men jeg likte ikke at den ikke virka så lun, og litt mer rakklete lissom. LIker at barna sitter ved siden av hverandre også. LIgge lengden for nyfødte var ikke noe å skryte av, og vanskelig å komme til minsten når man er ute å går tur. Kan lissom ikke ta ut og legge ned baby sånn rett uten videre. LIkte heller ikke at barnet foran sitter så høyt når baby ligger bak, virka litt dumt!

Valgte ikke easywalker of TFK pga sitte retning. Valgte Teutonia over emmaljunga pga bredden av vogna, har hørt at Teutonia sine vogner har hjula under vogna isteden for ved siden av så den er ikke så bred som andre vogner, kommer lettere inn og ut av dører osv.

Har ikke hørt noe negativt fra andre som eier en Team Alu, men har ikke klart å finne så utrulig mange som har den da, men alle som har den har bare positivt å si om den!

Skrevet

Den så fin ut.Er så usikker på om jeg skal velge en som går i lengden el bredden.De trehjulingene hvor barna sitter ved side av hverandre virker så lette å trille, samtidig som det må være håpløst å komme frem i butikker med de.Noen med erfaringer?

Skrevet

Jeg har en helt ny og ubrukt Jane søskenvogn + bilsete som passer i festene på vogna, du kan få kjøpt hvis du vil. Vi kjøpte den i den troen at vår 2åring ville sitte der sammen med babyen som kommer i mars, men nå får vi ikke brukt noen vogner til ha lenger. Han blånekter... Si ifra her på forumet i såfall, så kan jeg sende deg bilder på mail evt. Det er en 4 hjuling, med svingbare forhjul og de sitter i "tog". Meget letthåndterlig og smalere enn mange single-vogner. Ny pris i høst var 5500,- på Barneverden og 700,- for bilstolen. Jeg selger den meget nillig ved hurtig avgjørelse.

Skrevet

Koelstra er en kanon vogn syns eg.

Den har seperate rygger og fotbrett og du kan ha minstemann vendt mot deg og elste fra deg....Helt perfekt..... :-)

Skrevet

Vi har en phil&ted vogn og jeg er storfornøyd. Det eneste som er negativt med den er at den ikke virker så lun til babyen. Så om det blåser litt ute så tar jeg heller simo vogna med ståbrettet da den er mye lunere. Mulig jeg er litt hønemor:-)

Men ellers er den topp, liten og lett:-) Kommer frem i butikker uten problemer.

Skrevet

Heisann

Da har jeg kjøpt med en rød phil and teds vogn med søskensete.

Eldstejenta er jo stort sett i barnehagen, så da tenkte jeg at når jeg har levert henne fra meg i barnehagen, setter jeg fra meg søskensete og vips så har jeg singelvogn til å reise videre med.

Så har jeg fast sovevogn i barnehagen, skal kjøpe abc design vivi til kr 1190 på barnas hus til mandag og i den så følger det med mykbag som jeg skal bruke i phil and teds vogna til den minste.

Det blir faktisk billigere enn å kjøpe bare en mykbag

Håper jeg har gjort et godt valg!

Skrevet

jeg har kjøpt en Hauck tvilling/søskenvogn. 2990,- i en nettbutikk lilleluna.no. jeg hadde tenkt å kjøpe carena, men denne her har svingbare hjul. ville heller ha en som snur på frimerket enn en med håndbrems...jeg vil ha muskler og tar manuell bremsing som god trim!! :) haha...

Jeg angrer ikke et sekund og er kjempeførnøyd!

men skulle jeg valgt helt uten tanke på pris, ville jeg valgt TFK twinner twist.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...