Gå til innhold

Hva fraktes barnet hjem i ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en softbag og et bilsete, hva skal barnet fraktes hjem fra sykehuset i? Tenker på ryggen til babyen.. Vi bor ikke så langt fra sykehuset. Softbag er vel farlig? Har hørt noe om sikkerhetsnett, men hva er det??

Husk alle sammen at airbagen der barnet sitter må kobles ut på den bilen barnet sitter i. Lett å glemme sånne tekniske finesser..

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi skal frakte nurket hjem i bilsete vi ahr kjøpt har kjøpt sånn eazy zleep eller noe sånt som de anbefalte på svangerskapskurset vi var på.var et eller annet med nye trygg trafikk regler hvor bilsete var tryggere enn bag:) blir moro å få nurkene våre hjem! vi bor 45 min fra sykehuset og babyen skulle ikke være lengre enn en halvtime om gangen i et sånt bilsete så vi får stoppe en gang da..alt for den lille:)

Skrevet

bilsete er vel det beste. Det gjorde vi med førstemann og kommer til å gjøre det samme nå. er det lov å bruke sikkerhetsnett? trodde det var blitt forbudt jeg.da blir jo babyen liggende helt løst oppi bagen...er vel værre for rygg og nakke det.

Skrevet

Vi skal ha bilsete,og plasserer babyen bak,sånn at vi ikke trenger å koble ut airbagen.

Vi har 45 min hjem fra sykehuset,og har blitt fortalt at det går helt fint å kjøre hjem uten å stoppe da..

Skrevet

De har nå gått bort fra at babyen kun skal sitte 20 min av gangen i bilstol pga ryggen. Dama vi kjøpte bilstol av snakket lenge om denne nye informasjonen fra NAF(?) og at de slet med å komme ut med det pga gamle overbevisninger.

Hun la også til at ingen i menneskets historie har hatt babyen sin liggende, alle mødre har bundet den til seg på et vis og båret rundt på den, enten liggende eller sittende på ryggen.

Du finner sikkert info om du leter, men jeg kommer ikke til å la lillesøster sitte mer enn 30 min likevel.

Skrevet

Helt klart bilstol i baksetet. Ved siden av meg :-)

Skrevet

Vi har nå tenkt å ta med bebisen hjem i bagen til vognen vi. Ha på sikkerhetssnett som vi får leie hos babyshop.

Dette er fullt lovlig og mer enn bra nok hvis man ikke har bilsete fra 0 -10 kg.

Vi har ca 20 min kjøretur fra sykehuset. Tror nok vi kommer til å bruke bagen så lenge vi kan...hvis vi ikke ser at andre metoder er mer praktiske da.

Skrevet

Bilstol er det det tryggeste og derfor det beste. Har man mer enn to timer å kjøre eller barnet blir urolig stopper man bare og lar barnet få pause fra bilstolen.

Skrevet

Bilsete i baksetet. Vi har 7 min å kjøre fra sykehuset da

Skrevet

Vi skal ha babyen i bilsete i baksetet. Tar max 30 min fra sykehuset. :o)

Skrevet

bilstol.......

stole ikkje helt på sikkerhetsnett..

Skrevet

Sikkerhetsnett kan ikke brukes på softbag - bare på hardbag. Bilstol anbefales!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...