Gå til innhold

Kvalmen blir verre og verre!!

Anbefalte innlegg

Noen andre som har det sånn?? Er nå i uke 13, og spyr hver gang jeg har spist.. Og er kvalm stort sett hele dagen.. Hadde ett lite håp om at det skulle gå over etter uke 12, men føler at det bare har blitt verre.. :(

Har forresten gått ned 4kg på under en uke.. Noen som vet om dette kan være farlig?? Eller om det er normalt??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7797632-kvalmen-blir-verre-og-verre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg skulle føde sist var jeg innlagt i en uke før de tok keisersnitt og da ble jeg kjent med ei som var så kvalm hele tiden at hun ble fulgt opp der på sykehuset.. Hun kunne ikke holde noe nede, men dette er kanskje mye værre enn det du føler. Ikke vet jeg. Men du bør ta kontakt med legen din og fortelle det om ikke annet for man skal visst være litt obs dersom man går ned i vekt.

Håper jeg ikke unødig bekymrer deg.. lykke til

Hei!

Jeg er i uke 12+6 nå,og har også slitt med kvalme. Det begynte å gi seg for ei uke siden,men nå tror jeg det er på`n igjen... Jeg gikk ned 4 kg i jula,og har ikke begynt å legge på meg enda. Har jo lest om at det ikke er bra å gå ned for mye på for kort tid. Kanskje du burde kontakte legen din eller jordmor.

et tips jeg fikk var å starte dagen med en kopp usukret te og litt tørr kjeks. Det har hjulpet meg!

Lykke til!!

Hei, jeg har det akkurat som deg. Er kvalm 24 timer i døgnet. Holder på noe mat/drikke, men kaster opp mye. Jeg har gått ned ca. 7 kg. siden jeg ble gravid. Jeg er nå 11+5. Jeg begynner å bli lei. Ingenting hjelper. Jeg sa det til fastlegen min, men fikk "beskjed" om at det var normalt.

Mas på legen din, be om sykemelding eller innleggelse. Si at du ikke holder på noenting. Og sjekk ketonlegemer i urinen (gjøres hos legen) og få en diskusjon rundt hyperemesis gravidarum (ekstrem sv.skaps kvalme).

Se om du kan få i deg skalken på et brød/loff med LITT smør. En melon yogurt synes jeg er lindrende. En kopp te, eller tygg på litt frisk ingefær. Jeg FØLER virkelig med deg. En liten trøst er at det er sikkert flere av oss som har det for jæ.... Jeg har allerede sverget på at det blir første og siste gang jeg får barn (da kan du tenke deg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...