Gå til innhold

babyen skjelver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!!

Er det flere som opplever at babyen får "skjelve-anfall"?

Jeg har det slik opptil 2-3 ganger om dagen og det har økt de siste ukene.

Kjennes ut som om babyen rister i noen få sekunder. Jeg lurer veldig på hva dette er?

Noen som vet?

Jeg ringte JM for å spørre og hun var også usikker på hva dette kom av...

Hun ringer nå i dette øyeblikk rundt til andre jordmødre og leger for å undersøke nærmere.

Skrevet

Jeg er nysgjerrig jeg også. Har også opplevd det, men det er noen uker siden sist nå. Jeg er nå i uke 39. Hvilken uke er du i?

Skrevet

Hei Tinema.

Ja, har opplevd det selv. Kjennes ut som om babyen rister. Har lest 2-3 liknende innlegg her på Bim om akkurat det samme. Visstnok mange som har kjent dette, og noen sier at det er babyen som tisser.

Jeg ble selv ganske lettet når jeg leste om alle som hadde kjent dette selv. Jeg begynte å tenke på epilepsi og mye annet....

men så lenge jeg kjenner daglige spark i magen og full aktivitet har jeg slått meg til ro med "tissebaby". Merket det spesielt mye rundt uke 28-31. Nå kan jeg ikke si at babyen skjelver mere, eller at jeg merker det. Er i uke 33.

Skrevet

Merker det jeg også.... 2-3 ganger om dagen..

Må innrømme at jeg tenkte på anfall jeg og..

Skrevet

jeg er i uke 36 nå og babyen skjelver fortsatt i magen. Bare noen sekunder før den slutter igjen. Kan det ha ne med at det begynner å bli dårlig plass og spenner musklaturen? Som når jeg setter tåballen nedpågulvet og den dirrer av seg selv? Har fundert mye på dette....

Her er ungen aktiv ellers så jeg har ikke bekymret meg så veldig for at det er noe farlig, Er mest nygjerrig.

Skrevet

Jeg også har det sånn! Er i uke 30. Det er visstnok bare at babyen tisser ja. Jeg fikk også litt panikk til å bgynne med, men regner med at det ikke er noe farlig så lenge jeg ikke har noen andre plager og at babyen sparker og styrer bra ellers! :)

Skrevet

har også hatt dette mye og slått meg til ro med "tissebaby" etter å ha lest dette på BIM...si fra hva du fant ut da!:)

Skrevet

Takk for alle svar!!

Så godt å høre det er fler som opplever disse skjelvingene. JM visste faktisk ikke hva det er så hun sender meg til en UL neste uke. Men jeg slår meg nå litt til ro med at det er babyen som tisser. Det er litt morsomt å tenke på faktisk.

Jeg er nå i uke 33 og har merket denne skjelvingen fra ca uke 29. og at skjelvingen nå skjer oftere og oftere, er jo rent logisk hvis det er sånn at barnet tisser. Det tisser jo mer og mer som ukene går. Og i og med at skjelvingen forekommer ca 2-3 ganger daglig, høres det rent logisk ut.

Så takk for rask respons jenter. Dere ser ut til å vite mer enn JM faktisk:)

Klem

Skrevet

Jeg er i uke 34 og har hatt dette siste uken, både i ro og ved aktivitet.Det er som å ha en vibrator i magen-duracellbatteri! Varer kanksje ett halvt minutt, det har blitt lengre i tid. også plutselig borte. Har det mest i magen og ikke så mye ned i underlivet.

Noen ganger kommer det murring og stikninger og vondhet i bekken og skjeden men ikke alltid.

Har ikke tenkt at det var farlig - men merkelig følelse når det står på.

Skrevet

Er nok babyen som rister seg etter at den har tisset ja.

Hadde dette mye når jeg gikk med første, og etter at hun var født fikk hun dei samme ristningene etter at hun tisset. (kan faktisk få det avogtil enda, og nå er hun 2 år) .-)

Skrevet

Har kjent d jeg også :o)

Skrevet

Jeg har hørt at det kan være et hikkeanfall.

Skrevet

Her er det også skjelvinger!

Jeg har tenkt at han sikkert rister seg etter å ha tisset, eller skjelver i søvne ;0)

Godt at vi er flere, uansett!

Skrevet

tisser?? haha

jaja, sånn gjør lille ejnta i magen min å, er i uke 33

Skrevet

Så fint å høre at det er flere som undrer seg over dette.

Kan ikke huske noe slik fra sist svangerskap, så jeg har lurt endel på hva den derre murringen i magen er. Varer bare noen sekunder før det er over. Ser de fleste har fått det fra ca uke 28. Jeg er i uke 28 nå og har kjent det i ca3 uker, men slår meg til ro med at det er det samme som dere kjenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...