mams74 Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Trodde ikke spedbarn som ble ammet ble syke, men min gutt på fire uker har grønt snørr, hoster og er typisk forkjøla. Plager han å ha slim i halsen og han får nesten ikke spist. har dryppet saltvann og morsmelk i nesa, men det hjelper ikke mye. Stakkars liten!
2høstjenter og 1sommergutt Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Jenta mi har vært sammenhengende forkjøla siden midten av november...Nå er hun 3,5mnd og hun blir smittet av storesøster hele tiden. Jeg trodde heller ikke spedbarn som ble fullammet hadde så lett for å bli forkjøla...utrolig kjedelig....
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Gutten min ble også forkjøla når han var 3 uker... Bekymret mor som jeg er for jeg til legen, men han sa at det var helt normalt at spedbarn var forkjølet, Så lenge de ikke har feber og dårlig allmenntilstand så er det ikke noe farli:)
2nj♥ Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Gutten min på straks 7 uker er også forkjølet og har vært det i et par uker tenker jeg. Grønt og gult snørr og hoster litt innimellom. Regner med at han ble smittet av storebror som går i bhg og nesten konstant er snørrete og småforkjølet.
riis* Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 vet ikke om dette gjelder dere og vil ikke spre uro.. men vil informere.. datteren min er nå 6 uker og har vært forkjøla siden jul. dette ble bare verre og det gikk ut over mat inntaket pga hoste og tung pust/tette luftveier. dette ble avfeiet av flere leger som vanlig forkjølelse og vi ble sendt hjem. til slutt ble en venninde av meg innlagt med sin baby som hadde samme symptomer og det ble påvist rs virus. jeg kontaktet legevakten og vi ble sendt til sykehuset med en gang. det viste seg at min stakkars lille baby også hadde fått rs virus og vi er nå nett kommet hjem fra sykehuset. rs virus er ikke farlig for større barn, men små babyer har små luftveier og kan fort få problemer med pusting og spising. hvis dere kontakter lege og er redd babyen deres har fått rs virus, må dere kreve at testen for rs virus blir tatt.det er eneste måten å finne ut om en har det eller ikke. symptomene er samme som forkjølelse. og ikke tro på legen hvis han sier at så lenge allmentilstanden er bra og det ikke er feber så er det ingen grunn til bekymring. datteren min har hatt fin allmentilstand hele tiden og ikke hatt feber. så hvis dere kontakter lege og er bekymret burde legen få tatt den testen uansett for å være på den sikre siden. etter min mening hvertfall! ble litt langt dette, men jeg vil bare informere og kanskje spare dere for mye uro med baby.. hadde vi blitt sendt til sykehuset og fått den testen med en gang kunne vi vært spart for mye uro.. og ikke minst babyen min kunne fått behandling tidligere og vært spart for mye plage. så mitt råd hvis babyen din er forkjøla og tett er å få tatt den testen. heller før enn senere. lykke til alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå