Gå til innhold

Kan dette være atopisk eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattera mi har i de siste dagene hatt rødprikkete utslett på underarmene (litt ellers på kroppen også, men ikke noe uttalt) Det jeg er redd for er om det kan være atopisk eksem. Hun har ikke hatt noe slikt lignende før og vi er heller ingen "eksemfamilie". Hun er nå 20 mnd, går i barnehage og bruker mye ull inntilkroppen. (så nå er jeg redd ull-tiden er over, føler det er bare det som holder henne varm) Tror hun har en jeksel på gang, så tanken har streifet meg at det kan være en reaksjon på det også, i tillegg til at det har vært litt kaldere ute nå enn tidligere i vinter. Noen som har kjennskap til dette? Prøver å smøre, men det virker om det svir. Heller det enn klør, egentlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Dette kan høres ut som atopisk eksem, men det kan kanskje bare være noe som kommer på vinteren når det er kaldt og tørr luft! Har selv atopisk eksem og vil anbefale en olje som er super enten i dusjen eller i badekaret som heter Balneum Hermal, den koster rundt hundre lappen men den er drøy og har hjulpet meg mye! A-krem er en fet og fin krem uten parfyme!

Spør deg frem på apteket eller helsekost de er ofte flink å anbefale!

Håper dette kan være til hjelp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...