Gå til innhold

Ut å reise uten baby, mens man fortsatt ammer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har prøvd?

Går det greit å komme tilbake å fortsette å amme, eller vil ikke babyen ha annet enn flaska da? Tenker å være borte i tre-fire, dager. Men har ikke bestemt når. Når velsa er ca 9- 10 mnd, kanskje..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kollega dro på weekend tur når poden var 3 mnd, laget et godt lager m mm i frysern først. Hadde med seg pumpe, og det gikk vist helt fint....Men jeg har ingen erfaring selv da...

Skrevet

Tror du burde ha med pumpe hvertfall, sånn at ikke melka forsvinner... men har hørt at de ikke tar puppen igjen etterpå, ikke selvopplevd da..

Skrevet

Er du gal? Slike spørsmål kan du da ikke stille her inne! Ser du ikke av andre tråder at det er ren barnemisshandling å dra på fest osv kort tid etter fødsel? Kan jo ikke være bedre å være borte i mange dager da, litt lengre etter en fødsel :D

Skrevet

hehe! glemte jo å svare slik man skal svare på sånne spørsmål!! Så er kommer det:

Herregud! Du må være en skikkelig dårlig mor!! Skjønner ikke hvorfor man absolutt må reise vekk fra ungen sin når man er såååå liten! Melka kommer sikkert til å forsvinne og barnet ditt kommer sikkert til å glemme hvordan det er så suge pupp! Er det virkelig verdt det!?!? Er jo helt klart best for barnet å amme til det er iallefall 1 år!! At du kan være så egoistisk skjønner ikke jeg!!!!

Skrevet

Mers og Magnus: Du har mye rett, men man anbefaler ikke amming til 1 år! FY PÅ DEG! 2 år skal det være!

Skrevet

Eventuelt til skolealder!

hehe

Skrevet

Ja jøss, så du det? Usj, ekkelt minne å ha med seg! :D

Skrevet

Stakkars barn sier jeg bare!!

Skrevet

Det var da voldsomt. He- he! tror mange er litt smitta av den negative trenden her inne. Men men. Jeg fikk ihvertfall noen kjekke svar.

Dette er mitt tredje barn, jeg har tidligere ammet i hhv 13 og 14 mnd, og har tenkt å amme minstejenta like lenge. Men skal til Roma og gifte meg, og lurer litt på når vi kan få til det :D

Skrevet

hehe, måtte bare få ut litt frustrasjon over disse "verdensbestemammagåraldrifrabarnetmitt jentene"

Hadde hørt med hs jeg! Som sagt, den kollegaen min reiste når barnet var 3 mnd og det gikk helt fint.

Skrevet

Mange verdensmestere her inne , ja:) Det er absolutt ikke jeg, men tror da barna mine har det godt alikevel.

Skrevet

Jeg er en skikkelig dårlig mor, og dro fra engelen min i 2,5 dager da hun var 5,5mnd. Hadde lagret masse mm i fryseren, og hadde brystpumpe med i veska. og tenk, det gikk helt fint:-)

Nå er hun 8mnd, og jeg er tilbake på jobb. Ammer for fullt ennå, men hun får pumpe-melk midt på dagen. Skikkelig dårlig mor, altså....

Skrevet

Ja, ja Marsha! Det var ikke vondt ment! Det har bare vært så mange moral troll her inne om dagen at jeg bare måtte tulle litt. SORRY!!! Reis på bryllupet ditt og kos deg masse!!!! Lykke, lykke til! Høres super romantisk ut :)

Skrevet

Gratulerer med giftemålet da :)

Prøv å bruke tåteflaske med stor smokk (husker ikke hva de heter) så er det mer likt sugeteknikken som barnet bruker når det ammes. Og om du ikke får tid til å pumpe like ofte mens du er vekk, så går det nok greit å øke melkemengden igjen når du kommer hjem!

Lykke til, og kos deg masse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...