Gå til innhold

Å vokse ut av mammaklær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som vokser ut av mammaklærne? Jeg begynte med st.M og bruker i dag (uke 29) st.XL.

Er det vanlig?

Magen blir jo større, men buksene sitter jammen stramt over rumpe og lår også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foreløpig har jeg ikke gjort det ,men jeg gjorde det i forrige sv.skap. De siste ukene hadde jeg to bukser som passet, og pga hovne ben måtte jeg gå med joggesko, og sko med åpning bak midt i desember (det var -10 grader da...)

Skrevet

veeel *rødme*

joda, kan ikke si annet enn at jeg kjenner igjen den ja... sukk...

begynte med ekstra small og er nå oppe i large. ser visst ut til at xl ikke er så langt unna heller... sukk...

var ikke sånn med første...!!!

Skrevet

Jeg også!

Blir så forbannet for jeg startet med str. S og alt annet blir for lange i beina.

Har tråkket istykker to bukser allerede.

DRITT!!!!

Skrevet

Hei.

Jeg er også av de som vokser litt ut av mammaklærne. Da disse klærne er relativt dyre ( synes hvertfall jeg.) så har jeg ikke råd til å kjøpe så mye nytt nå. Er i uke 33 og synes det litt "bortkastet" penger å kjøpe nye mammaklær som jeg kun skal bruker noen uker til.

Så det jeg gjorde da buksene ble litt stramme rundt magen ,var å klippe litt opp i sømmen i livet. Det hjalp veldig. Så nå har jeg buksene i noen uker til. Kan jo bare syes inn igjen da jeg klippet forsiktig i sømmen.

Et lite tips fra meg bare :)

Skrevet

Et lite tips fra en som også har slitt med at det bare er str S som er kort nok i beina: Kjøp fliselin (aner ikke hvordan det staves) på sybutikk, brukes til å legge opp bukser uten at man trenger å sy. Bare brett opp buksa til passe lengde, legg fliselin inni oppbretten, legg en fuktig klut over og styrk over med passe varmt strykejern. Sitter som støpt, og hvis det skulle falle ned etter vask er det bare å dra over med strykejern en gang til. Veldig praktisk for oss med korte bein!

Skrevet

Jeg var litt føre var - kjøpte alle mammaklær i str. L. Er 35 uker nå, og de passer fortsatt.. Men, har gått opp 22 kg... Gleder meg til å gå laaaange turer denne våren :)

Skrevet

jeg har hatt medim i alle buksene jeg har kjøpt.. den største buksa er nå for stram over magen.. men nekter kjøpe ny,er under to uker til termin,. gud jeg skal være glad når jeg kan kjøpe vanlige klær igjen =)

ps har blitt anbefalt å vente ett par mnd med den " store shoppingen" , man krymper mer enn man tror, så hvis man kjøper masse klær med engang etterpå blir de fort for store igjen :)

Skrevet

He he, du er nok ikke alene, jeg startet opp med xs, så måtte jeg over på small, innen uke 28 gikk det i medium og nå er det bare så vidt large passer...glad jeg bare har 23 dager igjen til termin, kanskje jeg slipper enda en handletur. Har liksom bare lagt på meg på baken, hoftene og magen, så det er buksene det er verst med, topper går stort sett fremdeles bra :)

Skrevet

Gud så deilig å høre at flere sliter.... er så lei av å se bilder av perfekte gravide kropper som kun har lagt på seg rundt magen. Jeg begynte med str M. er nå oppe i XL. det er ikke mye kjekt. er 177cm høy, veide 75kg når jeg ble gravid og vipper staks over 90..... kunne tenkt meg å gråte en skvett... uhu. Har 67 dager igjen så jeg kunne godt tenkt meg å kjøpe en ny bukse.... men det var det da... er ikke så mye å velge i akkurat.

Skrevet

shit jeg håper ikke det er sånn for alle... jeg begynner på uke 28 neste uke, har gått opp 5 kg ca, men jeg begynte i str xl... det er liksom ikke mye mere å velge i så jeg håper ikke jeg går opp mange flere kilo..

Skrevet

Sv cecilie: det er ikke sikkert det blir sånn for deg nei. svigerinnen min har ikke gått opp en kilo på 10 uker, hun har termin nå om en uke. hun hadde veldig mye fostervann en stund, tror det jevnet seg ut med at ungen la på seg og fostervannsmengden gikk ned, pluss at hun ikke frotser like mye i maten. og nei det er ikke mye å velge i!!!!!! det er sikkert å visst. egentlig for dumt, de færreste beholder figuren sin når de går gravide.....

Skrevet

Jeg bruker den samme mamma dongeribuksa som jeg kjøpte da jeg var 4 mnd på vei, men jeg har klippet i strikken ;););) Har lånt ei av ei veninne også, og den begynner å bli stram nå :(:( Ellers så passer vel di fleste grensre også. Selv om jeg har lagt på meg 18 kg, så sier de fleste at jeg kun har det på magen (noe som seff ikke går ann) Noe må jo ha lagt seg en annen plass!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...