Gå til innhold

helsekostprodukter og gravid, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kan jeg ta gurkemeie ekstrakt kapsler fra helsekost? Og hvordan er det med helsekostprodukter generelt...??

Har senebetennelse og det skal være bra mot det...

Eller har noen andre gode råd mot senebetennelse i skulder/arm...

Takk!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke anbefale deg å bruke gurkemeie mens du er gravid. Eneste grunnen til det, er fordi det karakteriseres som et urteprearat og tommelfingelregelen dere er å ikke anbefale det til gravide, pga manglende dokumentasjon og testing.

Rene vitaminer og mineraler, samt fiskeoljer kan du bruke trygt, så lenge du holder deg til anbefalt daglig dosering.

Det er helt korrekt at gurkemeie er betennelsesdempende, og har god effekt på senebetennelse, men jeg ville anbefale deg å prøve TENS behandling først, dersom dette er noe du har slitt med lenge. TENS er strømelektroder som de legger på stedet du er betent og som stimulerer blodsirkulasjonen i det utsatte området. Du kan også prøve akupunktur på det aktuelle området.

Omega 3 er også påvist betennelsesdempende, og har i tillegg mange andre positive egenskaper som er bra i svangerskapet, så kanskje du kan starte der... Et billigere alternativ til behandling.

Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Takk for svar! er så vanskelig å vite hva man skal tro på av all info fra nettet, men det er som du sier kanskje bedre å prøve andre ting først... Har slitt med vond skulder i nesten ett år og er litt bekymret for hvordan det skal gå å bære et barn "hele dagen". Kan jo ikke sykemelde seg fra den "jobben"!!

Vært hos alt fra akupunktør til osteopat og fysioterapeut og spiser omega3 fiskeolje... Har også hørt at hvetemel ikke er bra for sene bet. men heller spise speltmel.

Hm, får vel bare prøve videre. Skal undersøke det du nevnte, TENS. Men er ikke bare en senebet, også noe kluss inni skulder.

Håper formen din er god! Lykke til videre du også...

takk igjen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...