Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Holder på å drive meg til vanvidd. Han har alltid våknet tidlig - aldri sovet lenger enn til syv, men seks har vært det vanlige. Nå har det imidlertid blitt fem... Han legger seg ca 19.30 og er stuptrøtt etter en lang dag i bhg. han sover ikke lengere på dagen. Jeg har forsøkt alt. lagt han senere, tidligere, latt han sove mye på dagen, lite på dagen ingenting på dagen. Det verste er at han virker ganske uthvilt, men er selvfølgelig sur og grinete og trøtt på ettermiddagen og sovner nesten til barne tv. Er det noe jeg kan gjøre eller må jeg bare akspetere at min sønn er en morgenfugl? dette påvirker resten av familien, og med en liten baby som ammes to ganger på natten har det blitt helt utholdelig. har alltid tenkt at bare han blir litt eldre...men når han nå rundet tre gidder jeg ikke håpe lengere. Hilsen trøtt tobarnsmor
blond Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Kan det nytte å sette en vekkerklokka inn til han og si at han ikke får stå opp/gå ut av rommet før den ringer med mindre han skal på do eller han er redd?
Kamille:) Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Hvis sønnen min våkner på natten sier jeg bare at det er natten enda, at han derfor må legge seg igjen. Sier at det ikke er lov å slå på lys eller bråke når det er midt på natten. Da han var i 1-årsalderen prøvde han seg å skulle stå opp tidlig. Han nektet å legge seg enda jeg sa det var natt. Jeg sa da at greit, du får stå opp, men jeg skal sove fordi det er natt. Ikke slå på lys, ikke bråk. Det ble raskt kjedelig, så da la han seg igjen. Nå sover han til 9-tiden i helgene, og når han våkner spør han meg om det er morgen.
blond Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Det hørtes deilig ut! Mon tro om det funker på 4-åringer også?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå