Gå til innhold

Tidlige UL og mye greier

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

Er det normalt med både en og to UL FØR uke 12? Noen ganger kan det virke sånn her på sidene. Jeg skjønner jo at man blir litt bekymret.. det er jo så mye å bekymre seg for... kanskje særlig når man leser om hva som skjer med andre her på sidene og andre steder på nettet. Jeg tenker også at det kan være fint med en slik baby-watcher, men er litt redd for at jeg da kommer til å bruke den hele tiden for å sjekke og at den kanskje skaper mer bekymringer...

Jeg er i uke 9 og har ikke vært hos legen enda (bestiller time nå) og føler at jeg er uuuuunormalt sent ute her...

Hva er folks ulike erfaringer.... når var din første legetime/UL/jordmor og har du en baby-watcher?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7796388-tidlige-ul-og-mye-greier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde første legetime 18.12 pga sterke smerter. Våknet av de på natta å kunne ligge i foster stilling på bade gulvet opp til en time i slengen. Etter å ha hatt disse smertene i flere dager ringte jeg legen og fikk time. Legen tok en gyn undersøkelse og ting så bra ut. Men han ville utelukke andre mulige komplikasjoner og sendte meg derfor til ul. Der fikk jeg beskjed om at alt gikk bra.

Dro så til legen igjen i dag og fullførte første Skal nå ikke til kontroll før jeg skal til ordinær ul 16 mars.

Har ikke slik babywatcher og tror heller ikke jeg skal anskaffe d. Vil heller prøve å tenke positivt. Og om dette går galt blir d vondt, men da var d heller ikke ment å være. Å jeg har enda mange år foran meg og kan prøve igjen.

Men selvfølgelig ønsker jeg og mann min at alt skal gå bra med våres lille vidunder...

Er forresten 10+4 i dag.

Lykke til .

Hei hei.. Jeg er nå i uke 13, og har ikke vært på ul.. Var hos legen på førstegangskontroll når jeg var 10+4.. Har heller ikke hørt hjerte lyd eller lignende.. Skal til jordmor den 12februar, og da blir det nok gjennomgang av det meste.. Og er da i uke 17.. Så du er langt ifra sent ute..:) Så lenge du har det bra og føler deg frisk er det nok ingenting så haster enda:)

Heia!

Jeg var på tidlig UL i uke 6 fordi jeg fikk blødninger og skulle på tur te Spania dagen etter. Alt stod fint til helddigvis.

Jeg var første gang til legen uken etter, og det er gjerne tidlig.. men jeg ville teste meg for toxoplasmose siden jeg hadde vært i et sydlig land. Derfor 1. kontroll så tidlig.

Jeg tror når man først har fått en bekymring (sånn som mine blødninger), da har man et ekstra behov for å finne ut om alt er bra.

Jeg skal til privat UL om 2 dager ( uke 12) og til 2. gangs kontroll hos legen dagen etter. Jeg kunne jo bedt om at 2. gangs kontroll timen var i uke 10 el noen, men har valgt å vente med alt til uke 12.

Du er nok ikke sent ute, men det står i bøkene at rundt uke 8- 9 kan du begynne å tenke på å bestille din første time hos legen.

UL er jo frivillig, til og med den uke 17...

Jeg er bare så utrolig nysgjerrig.. at jeg må ta en uke 12 også... må vite.

Lykke til:)

Første graviditeten gikk som smurt, men jeg hadde ultrlyd på jobben (jobbet som dyrlege assistent) så jeg hadde god over sikt hele veien. var ikke veldig bekymnret det svnagerskapet red til jeg fødte og var på filipinene 17 dager da jeg var 7,5 mnd på vei... Men så ble jeg gravid, mistet i 15 mnd premature rier, ble gravi igjen mistet i uke 7. ble gravid igjen avbrøt i 27 uke i sommer pga alvorlig kromoson feil. Dette svangerskapet hadde jeg skaffet meg babywatcher og det hjalp meg veldig selv om det likevel endte dårlig. Nå er jeg gravid igjen og har vært på to UL er 9+2 i dag hørte hjertelyden i går på babywatcher og bel så mye gladere!! Nå anbefaler jeg ikke å begynne å lytte så tidlig da det er ofte man ikke hører noe enda. Men jeg har brukt den en del i tillegg til at jeg har erfaring med UL fra jobben..

Det beste er jo å ikke bekymre seg så fælt det går jo som rege godt med de fleste!

JEg var hos legen da jeg var 7 uker, men dette fordi jeg ikke skal jobbe dette svangerskapet!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...