Gå til innhold

mor og barn undersøkelsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen her som er med og vet hva det går ut på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får tilsendt, et spørreskjema om deg, dine eventuelle sykdommer, kosthold, trim, stress, eventuelle svangerskapsproblemer. (Må vri hjærnen ganske bra for å svare, det er ikke så lett å vite i gjennomsnitt hvor ofte du spiser brødskive med leverpostei.) Etter barnet er født vil du mota et nytt, et som gjelder deg og et som gjelder barnet. Jeg husker ikke hvor mange jeg fikk det første året, men det vil være lurt å skrive ned evt. sykdommer, og resepter må medisiner, det er ikke lett å huske slikt i flere mnd.

Vi var med med første, og vi skal være med nå ned nr to.

Skrevet

Det er en del spørreskjemaer, samt noen ekstra blodprøver på kontroll og en prøve du ikke merker noe til av navlestrengen eller noe etter fødselen. Vi fylte ut det første skjemaet og hadde absolutt tenkt til å være med, men så kom jeg på UL og fikk vite at det var ekstra blodprøver, feige meg trakk meg da for jeg går rett i bakken hver gang jeg tar det....er jo veldig bra å være med så hvis du ofrer litt ekstra blod gjør du alle en tjemeste!

Skrevet

eg og sambo er med på denne undersøkelsen.... Det er vel det at de har for lite dokumentasjon på gravide/ammende/småbarnsforeldre i Norge, å ved å utføre denne undersøkelsen så ønsker de å kartlegge bedre levevaner/livsstil etc rundt denne målgruppen... mer kunnskaper/statistikker å vise til...

Skrevet

glemte å si at pappan også må ta blodprøve. Det jørd det nesten vert alt papirarbeidet bare det. Morsomt å høre mannens krigshistorie etterpå. Om lekebiler på veggen, og en stemme som sa husk å pust med jevne mellomrom. HeHe

Skrevet

Det e en undersøkelse-dær både mor og far(frivillig) svare på en hel masse helse og kostholds relaterte spørsmål.

Det dæm forske på e om det e en sammenheng mellom ditt(og fars) liv før å under svangerskape og om det påvirke fostre å om barne seinar påvirkes av det..Å om sykdomma mor å far har e arveli.

Det blir åsså tadd en blod prøve av dæ å barne farn på ul.

Den hær undersøkelsn vare væll til barne e 18...(?)

men me jævne mellomrom får du tilsendt skjema du må fyll ut,må sikkert ta flere blod prøva åsså..

Hvis du ikke vil delta i undersøkelsn mer ,-e det åsså grett!

Vi deltar på det hær,å syns det e flott hvis det kan føre til at dæm finn ut viktie ting omkring foster utvikling å arvelie sykdomma:)

Skrevet

fikk skjema og greier i posten og skulle fylle dem ut, men hadde ryddekick en ettermiddag og da forsvant dem i søpla sammen med resten av rotet.

........så vi blir ikke å være med.

Skrevet

er med på det jeg og.. synes det er kjempe bra!! det er jo bra at de forsker på ting!! kanskje vi kan få noen svar på f.eks hvorfor det eksploderer med adhd barn nå..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...