Gå til innhold

utenom tema..... tannlege"skrekk" :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

har noen tenner jeg skulle ha trekt-og noen hull som skulle blitt fikset på...

men har så utrolig tannlegeskrekk :(

går det an å få narkose eller lignende hos tannlegen da?

vi har ikke så veldig god råd,så å få fikset opp munnen min kommer vel til å koste en formue :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei:)

ja en kan få narkose hos tannlegen.. men tror det er noe en må søke på...jeg har selv tannlege skrekk... er veldig dyrt... det merket jeg selv nå i julen.. da var jeg å måtte rotfylle...er helt sykt at for å ordne må en ut men sinsykt mye penger...

Skrevet

Hei, Uff, det er ikke noe morro!!

Tror normalt ikke de gir narkose hos tannlegen, men du kan jo snakke med legen din om tannlegeskrekken, så kan han kanskje skrive ut noe beroligende til deg. Valium f.eks. Dette brukes stort sett som angstdempende for alle som skal inn å operere f.eks på sykehus. Fungerer veldig godt på den vonde og kvalmende angstfølelsen. Jeg har brukt det innimellom da jeg har flyskrekk.

Lykke til! Det går helt sikkert veldig bra!

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen!

Narkose kan koste endel, men en ting som funker veldig bra (hvert fall på meg) er beroligende tabletter! Jeg fikk 2 vival før jeg skulle trekke visdomstann (jeg hadde med både mamma og mannen!) - jeg ble sååå god og rolig hehe. Hele greiene tok 10 min og jeg gikk ikke over i min vanlige hysteriske tilstand. Og det beste; det kostet ikke en krone ekstra! Narkose kostet vanligvis 1000 kr timen hos min tannlege

Tannlegen hadde også lagt papir over instrumentene. De ser skumle ut og jeg trenger ikke se for å si det sånn. Jeg fikk vaselin på leppene for ikke å bli tørr, hadde favoritt musikken på øret (har den alltid hos tannlegen), avtalte et tegn med handa i tilfelle jeg måtte kommunisere noe (hadde mest lyst til å vise fingern!) og fikk papir over øynene (jeg ville virkelig ikke se). Jeg hadde også noe å fikle med i handa - det kan være nøkler, armbånd etc - noe om tar vekk oppmerksomheten.

Be også om at de tar litt bedøvelse på en dott og setter der hvor sprøyta skal - da merker du den ikke.

Jeg vet ikke hvor du bor, men kan anbefale Colosseum klinikken på Majorstua. De er såå greie der og har virkelig forståelse for at folk kan ha skrekk. Jeg går nå alene, uten beroligende og er veldig stolt av meg selv!

Super lykke til :)

Skrevet

Hei!

Samboeren min har også problemer med tannlegeskrekk og han gikk til legen og fortalte dette. Legen sendte da brev til sykehuset om dette og sambo fikk da innvilget tannbehandling under narkose. Det er en del ventetid (hvertfall på Ullevål), men de fikk en avbestilling rett etterpå og da venta han kanskje max 1 mnd. Og det beste var jo at han ikke betalte noe for det. Trodde vi skulle få regning i posten, men det er over 1 år siden og har ikke fått det:)

Så tipset er å gå til legen å forklare problemet og spørre om han kan sende brev til sykehuset, ikke alle leger som vet om det etter som det jeg har skjønt, men bare si at det er han som må sende brev:)

Lykke til med tenna:)

Skrevet

hæ ? måtte han ikke betale noe for det?

Skrevet

Nei, han betalte ikke noe for det. Aner ikke om det skjedde en feil eller noe, men gidder jo ikke ringe å høre om de har glemt å sende regning heller:)

Trodde jo vi skulle få regning, regna ikke med at det skulle være gratis...

Skrevet

så greit da :)

ikke noe vits å mase til seg regninger nei-helt riktig =)

måtte desverre bare ringe å få vanlig tannlege time i dag...-hadde så tannværk =( *snufs*

men ei venninne sa at siden jeg har infeksjon i bihulene,så kunne det ha noe å si på at jeg har tannværk ?!?

jaja...men fikk time på torsdag :( *gruer meg SÅÅÅ *

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...