Jomfru79 Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Hei. Var å ul i ag, og legen sa at morkaken lå litt langt nede. noen andre som har det? Han sa det ikke var farlig men.. Det er jo ikke normalt, og da blir jeg bekymret... Kunne blø litt etter samleie...
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Det er ikke unormalt, det som er problematisk er hvis den dekker åpningen. Men i de fleste tilfeller så flytter morkaka seg lenger opp etterhvert som livmoren vokser. Det vanligste problemet er som de sa at en har litt lettere for å få ufarlige blødninger. Regner med at den ikke ligger forran åpningen, siden de bare sa lavtliggende. Hadde den ligget forran åpningen, så ville du nok fått beskjed om en ekstra ul litt senere, for å se om den hadde flyttet seg. Hvis morkaka ligger forran åpningen på livmoren, og ikke flytter seg, så er det vanlig med keisersnitt.
Jomfru79 Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2007 tusen takk for svar. ble beroliget nå.. heldigvis går jeg jevnlig til ul, så da følger han nok med på om den flytter seg..
Lovehearts Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 jeg også har lavtliggende morkake, (kant i kant med utgangen) fikk vite det på ul i uke 18 skal tilbake for å se at den har vokst opp med magen i uke 32. og jeg fikk beskjed om at dette var veldig vanlig, og i 99 prosent av tilfellene vokste morkaken opp med magen, så ikke beskymr deg! det gjør ikke jeg ighvertfall, syns det bare er greit å få en ul til ; )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå