Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #1 Del Skrevet 15. januar 2007 ..kom magen tidlig? Hvor høy er hjertelyden? Har dere lagt på dere mye ? Hvordan har svangerskapet vært så langt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7795810-til-alle-som-venter-gutt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #2 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg har begynt å få mage nå de siste ukene. Er snart 19 uker på vei. Synes den har vokst seg enorm på denne korte tiden. Hehe:) Hjertelyden var på 160 første gang jeg hørte den, men på ultralyd på fredag var den nede i 130. Jeg veide 61 kg før jeg ble gravid, men gikk fort ned i 59. Nå veier jeg 60 kg. Svangerskapet har vært litt tøft etter uke 12 da jeg fikk blødninger og det viste seg at morkaken lå foran livmoråpningen. På ultralyd fredag sa jordmor at det har retta seg så nå er jeg strålende fornøyd:) Har ikke noe plager. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7795810-til-alle-som-venter-gutt/#findComment-7796750 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nenya^juni2010 Skrevet 15. januar 2007 #3 Del Skrevet 15. januar 2007 Nei, kom først litt i uke 17.. Men har bakoverliggende livmor, vet ikke om det er derfor.. Nå vokser den i fullfart, og ligger i følge resten av familien, høyt! Har ikke hørt hjertelyden ennå, så det vet jeg ikke. Har ikke lagt på meg noe særlig, tok av meg ca 3 kg i de første mnd pga veldig manglende matlyst. Var mye kvalm så fikk ikke spist så mye, men kastet aldri opp. Er nå 1 kg over startvekt. Har gått veldig fint egentlig, bortsett fra kvalmen og lite energi! Har fått altfor stor matlyst idet siste og har mere energi.. Men trenger fortsatt mye søvn og er utrolig lite tålmodig.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7795810-til-alle-som-venter-gutt/#findComment-7797872 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigga, Matta og lille banan Skrevet 15. januar 2007 #4 Del Skrevet 15. januar 2007 Jeg har hatt magen i 4-5 uker alt, er 17+2 nå. Og de jeg jobber sammen med sier den vokser uke for uke. Vi var på UL i uke 13 og da var hjertelyden på 161... skal på UL på sykehuset 24. januar så nå gleder vi oss masse! jeg har gått opp 3.5 kilo.... helt greit synes jeg har regnet med å gå opp endel for jeg koser meg bare, og tenker heller på kiloene til sommeren... Jeg har hatt et greit svangerskap. Litt kvalm og masse halsbrann. Og vært trøtt og frossen, men sånt må jeg vel regne med når jeg venter på noe godt Har fått bekkenløsning alt, men prøver akupunktur og det funker faktisk ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7795810-til-alle-som-venter-gutt/#findComment-7798446 Del på andre sider Flere delingsvalg…
babylund Skrevet 16. januar 2007 #5 Del Skrevet 16. januar 2007 Heisan! Venter gutt i juni, er i uke 20 no. Magen begynte å komme litt før jul, ca 16 uker på vei. Hjertelyden ble målt hos jordmor i uke 13, da var den 155 og man kunne høre at fosteret beveget seg masse. Jeg var 59 kg før jeg ble gravid. Gikk ned et kilo og så opp et, så holder meg stabil - så lenge det holder Har ikke vært så glad i usunn mat nå i svangerskapet - kanskje en fordel..... Har også begynt å trene litt igjen etter 2 mnd med utrolig trøtthet. I begynnelsen av graviditeten, de 3 første mnd var jeg super sulten hele tiden, spes om morgen og kveld. Helst sunn mat! Måtte ha mat der og da ellers ble jeg queen bitch i følge min samboer..... Ble uggen og kvalm hvis jeg ikke spiste ca annen hver time. Videre ble jeg litt matlei noen uker. Så tok trettheten over ved at de siste 2 mnd har bestått av jobbing og soving Foruten om maten og soving har jeg hatt det veldig bra med babyen i magen:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7795810-til-alle-som-venter-gutt/#findComment-7818355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ChriVil~stolt mamma~ Skrevet 17. januar 2007 #6 Del Skrevet 17. januar 2007 Hei hei.. Jeg venter en liten gutt. Er i uke 21 nå. Når magen begynte å komme er ikke så lett å si siden jeg har noen kg ekstra på magen fra før. Jeg syntes selv at den kom for ca 5-6 uker siden, men noen lurer fortsatt på hvor den blir av. Men det kommer vel litt ann på hva man har på seg. Jeg går jo stort sett i store klær, så da syntes det jo ikke så godt. Når det gjelder vekt veier jeg fortsatt det samme som før jeg ble gravid. Litt rart egentlig syntes jeg siden jeg ellers legger på meg bare jeg ser på en sjokolade etc. Prøver nå å spise sunt, men det blir ofte litt ekstra her og der. Men jeg har blitt veldig flink til å spise regelmessig ellers kommer det store protester fra lillegutt i magen, posjonene har også blitt mindre enn ellers. Så stort sett spiser jeg nok mer riktig enn ellers. Når det gjelder formen var den ordentlig dårlig frem til uke 16-17. Jeg kasta opp hele tiden og sov når jeg ikke kasta opp. Heldigvis har formen blitt mye bedre selv om jeg sover mye enda, og går på do HELE tiden... Ellers snakker vi mye sammen jeg og lillegutt, og synger nattasang sammen hver kveld :-) Er moro nå som jeg kjenner han så godt. Kjenner ikke så mye utenpå enda, men masse inni. Gleder meg til jeg kan kjenne litt utenpå også så mannen min kan ta del i den herlige skapningen som prøver å få kontakt.Gleder meg sykt til han kommer ut.. noen ganger så slår det meg at det er sant, han er der inne og skal komme ut om ikke så lenge. Fantaserer om hvordan det blir når han kommer til oss tidlige i juni, om hvordan det skal bli å ha han i armene mine. Hvordan vi skal trille på tur, og hvor stolt mammaen hans skal få vise han frem til hele verden :-) Det er jo helt utrolig at vi kan gå å bære på en fantastisk skapning 9 måneder , og plutselig sitter vi der med ansvaret for et flott lite liv som vi få æren av å være meg å forme. Håper virkelig vi kan gjøre en kjempe jobb og gi han det beste grunnlaget å bygge et flott og lykkelig liv. ååå.. gleder meg :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7795810-til-alle-som-venter-gutt/#findComment-7831310 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå