Gå til innhold

Hvordan gjøre best forarbeid mon tro?

Anbefalte innlegg

Hei Alle!

Snart er det min tur til å begynne med nesespray, sprøyter og hele sirkuset for første gang. Om en månede tenker jeg at det blir. Så det er ennå en tid igjen. Og jeg prøver å leve så sunt og godt som mulig for at kroppen skal ha det bra. Lurer på om noen av dere har gode råd til hvordan få kroppen til å blomstre som bare det?

Alkohol, røyk er selvsagt uaktuelt. Sukker bør man vel være forsiktig med. Ikke stress. Ta foliesyre. Lev ganske så normalt! Det er hva jeg tenker og prøver. Men finnes det noe mer man kan gjøre? Noe som er ekstra lurt å spise for eksempel? Eller ikke spise? Vitaminer?

Akumpunktur vet jeg er gunstig. Vurderer å prøve det også.

jeg vil så gjerne gjøre det aller beste ut av dette forsøket og at alt skal lykkes og kanskje du eller du der ute har det ene lille rådet som gjør alt bra!

Klem fra

Fortsetter under...

Jeg er ikke sikker på hva som er best men da jeg blev gravid sist gjorde jeg omtrent det du skriver. Jeg spiste sunt, trente, drakk mindre kaffe og levde som normalt. Jeg tok folsyre og tran.

Jeg spurte legen i forkant av forsøket og han sa at det viktigaste du kan gjøre er å leve sunt, ha det bra med deg selv og tro på at det går bra. Folsyre bør du ta. Han anbefalte å leve så vanlig som mulig, spesielt i rugetiden.

Akupuktur er sikkert ikke dumt.

Masse lykke til!

Jeg tror det beste er å leve som normalt, ikke røyke, fysisk trening og være måteholden med alkohol. Jeg drikker vin til middag i helgen, et glass eller to. Så tar jeg foltablett og vitamin-pille.Men ikke flatfyll, akkurat. Nå er jeg ruger på 1. forsøk, men har også bekjente som driver med ivf. Jeg blir såklart kjempeskuffet hvis jeg får mensen og dette forsøket var mislykket. Men dersom jeg hadde gjort store endringer, med kosthold, trening etc etc, ville jeg kanskje bli ekstra skuffet? Jeg vet ikke. Men jeg tror det beste er å fokusere på hverdagens gjøremål og utfordringer, og prøve å ikke ha så stort baby-fokus. (Iallefall prøve). Det er viktig å ha det godt med seg selv også, og kunne kose seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...