Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #1 Del Skrevet 15. januar 2007 Hvordan er dette? Delt inn i soner? Er det greit å komme seg rundt, er det mye bråk og pøbling fra større barn? Hvordan er sikring og sånt rundt? Mange ansatte? Service? Generelt hvordan er opplegget der, koster det mye? (har lyst til å etablere dette i mitt nærområde sammen med noen andre) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 15. januar 2007 #2 Del Skrevet 15. januar 2007 På det lekelandet som er her jeg bor, er det kun èn person som er på jobb av gangen, og denne personen tar i mot penger og leverer ut billett,og har også litt ansvar for diverse annet på det sentert som det ligger. Barna er der på eget/foreldres ansvar når de er der. Vi har tre soner - ene med lite ballbasseng og plastslott med sklier og liten tunnell, og lekekjøkken og god gulvplass; dette mest beregnet på de aller minste. Så er det en sone hvor det bare er masse plass, enkelte lenestoler plassert ut til foreldre, og skumgummifigurer som ungene kan klatre på/bygge med + disse/huske. Siste sonen er en kjempestor labyrint med mange inn/utganger, rutsjebaner og også ballbasseng. Hele gulvet i alle soner er dekket med skumgummi àla sånne puslematter som man kan ha til ungene. Skarpe kanter og rekkverk er også polstret, og det er netting på alle steder hvor det er fare for at barna kan ramle ned/utfor. På inngangsdøra er håndtaket satt høyt sånn at det kun er voksne som kan åpne/lukke. Sko plasseres ute. Husker ikke helt, men tror første halvtimen koster 40 kroner og så 20-30 pr neste påbegynte halvtime (pr voksen i følge med barn under en viss alder tror jeg, og pr voksen og barn over en viss alder - husker ikke helt prisene). Kan fort bli litt ras fra de største (de som er 8+), som selvsagt irriterer meg litt som bare har ei apriljente, men går stort sett greit så lenge det er noen voksne som tar litt ansvar og sier i fra dersom det går utover de andre barna direkte. Sjeldent det er direkte pøbling, men dersom noen begynner med ballkrig (som ikke er lov; "ballene skal være I bassenget") så er det jo fort gjort å treffe andre unger selv om det ikke er hensikten. Jeg syns også det er greit å si i fra dersom noen "løper over" mindre unger i labyrinten, spesielt dersom minsten ikke har fått mulighet til å flytte seg. Jeg vet ikke helt hva jeg forventer av service på et sånt sted, men det jeg pleier å gå på har ikke akkurat utpeget god service vil jeg si. Litt usikker på hva rutinene er dersom feks brannalarmen skulle gå i og med at mange foreldre plasserer (de eldre) ungene sine der mens de selv er andre steder på senteret. Har ikke sett noen opplysninger på dette når jeg har vært der. Person som sitter i disken er "aldri" inne i selve lekerommet, og siden h*n ikke har noen til å avløse seg kan man også måtte vente ei stund dersom h*n skal på do eller går for å kjøpe seg en brus feks. Syns også de kunne vært mer informative på at det på den ene siden står at mat og drikke ikke er lov i lekerommet, men samtidig så har de utplassert drikkeautomater inni lekerommet?? Skjønner ikke helt den. Blir i alle fall veldig fort griseri der inne så fort unger i farta skal ha seg kakao eller bare vann... Spesielt når de lar det stå, og så kommer det noen andre unger som ikek vet hvems som er hvems eller hva det er og vips så ligger kakaoen utover gulvet... Syns nok enkelte foreldre kunne gjort mer for å passe på sine unger, men kanskje også greit å ha en mer tydelig 3. person som feks en ansatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojamor Skrevet 15. januar 2007 #3 Del Skrevet 15. januar 2007 Hei! Her har vi faktisk 2 lekeland! :-) Begge er ganske like. De består av et stort rom/en hall, men et gedigent klatrestativ i midten. Dette er sikret godt (omtrent som et stort bur), og består av ulike klatremomenter, sklier, ruller, ballbinger m.m. Denne er åpen for alle aldre! Så har de egen inngjerdet avdeling for 1-4 år, med sklie, ballbinge, ruller og andre artige greier. Den 3. inngjerdingen er for 0-1 år. Denne har store skumgummiklosser, baller og litt annet "stæsj":-) I tillegg er det hoppeslott, kjempesklie, fotballbinge, rulleskøytebane, playstationrom, lufthockey, hockeyspill og sykkelbane/tråkkebilbane:-) Det er servering der, med en liten "kafé" der man kan sitte nedpå litt. Denne er i samme rommet som alle lekeapparatene. Det er datamaskiner der til bruk for voksne. Det er alltid 5-6 stykker på jobb der, og alt oppfattes veldig trygt og sikkert. Blide og trivelige ansatte! Det koster 100 kr for barn og 50 for voksne. Da kan du være der hele dagen (10-18) :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå