Gjest Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Har undersøkt en del ang. bilstol str. 9 kg. - Både i Danmark og Sverige er det mere og mere alm. og vende stolen fremover. Hvad tenker dere om det? Hva har du selv?
katoes Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Mine barn skal sitte bakovervendt absolutt så lenge som mulig. Største gutten min er 2 1/2 og han sitter bakovevendt enda. Og vi har planer om å ha han den veien lenge til. Gjør ingenting at det blir litt trangt for beina. Når det blir kjempe trangt for beina så får vi snu han. Ved en eventuell kollisjon så reduseres dødligheten med opptil 80% når de sitter bakovervendt. Da er det verdt å ha de den veien så lenge som mulig synes jeg.
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Jeg synes også det er viktig og sitte bakovervendt. Man kan jo bare tenke seg selv hvorfor det er viktig, + at alle tester konkluderer med det. Har snudd hu eldste nå, tidligere enn jeg ville (27mnd) pga bilsyke. Vi har familie langt fra så kjører ofte lange turer. Hadde absolutt ikke snudd henne om vi ikke måtte. KOmmer til å ha Olivia så lenge som mulig bakovervendt også.
mammmamia ** Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Det er HELT feil at det er vanlig i Sverige å vende stolen fremover! Der har de et helt annet lovverk som gjør at det faktisk er forbudt med fremovervendt bilstol opp til en viss alder/kilogrense (tror det er 9 kg)..! I tillegg er det vanlig i Sverige å sitte bakovervendt frem til barnet er 4 år, og de er mye bedre opplyst om farene og risikoene ved å sitte fremovervendt, det selges nesten ikke fremovervendte seter der i det hele tatt..! Vi har en jente på 7 mnd og en gutt på 3 1/2 år og begge sitter bakovervendt - SELVSAGT! (JA - for meg er det selvsagt) Håper at de kan sitte bakovervendt til de er hvertfall 4 år, men på eldstemann begynner det å bli snaut, ikke for bena, men i høyden ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå