Gå til innhold

Når teste?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvor langt på vei bør man være før det vises på test om man er gravid?

 

Hvis jeg er gravid er jeg bare ca. 4 uker.

 

Symptomer: Hadde en eller annen form for mens (blødde skikkelig bare 1 dag, men den varte i vanlig 5) for to uker siden. I julen hadde jeg stikninger i underlivet, forrige uke bare sov jeg, og nå har jeg vært småkvalm til og fra i over en uke, litt svimmel. Munnsår har blusset opp igjen og jeg er småsulten nesten hele tiden (hver 2-3 time) og har bare lyst på krydret mat, salt og vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fint teste deg nå, du bør få positivt utslag etter 4 uker dersom du er gravid. Men ikke fortvil dersom du ikke får utsalg, hcg nivået ditt kan fortsatt være lavt. Da prøver du bare igjen om noen dager dersom du fortsatt ikke får mensen, og håper på positivt resultat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi!

Jeg tok ut Implanon (prevensjonen) helt i slutten av okt. Hadde mensen ca 25. oktober. Deretter fikk jeg mensen igjen 7.november. Trodde da at det var fordi prev. var ute. Blødde ganske mye i 2-3 dager, og det er ganske uvanlig, for min mens varer i 5-6 dager.Tok testen 6.des pga kvalme - og den var positiv. Regnet derfor med at 7.des var siste mens.

Var på tidlig UL og fikk oss en overraskelse. Babyen var unnfanget 5.november! Dvs at jeg trolig hadde et befruktet egg inni meg før jeg tok ut prevensjonen. og da jeg tok den ut, fikk det mulighet til å feste seg.

Det er eneste mulighet- så det jeg trodde var siste mens, må ha vært en eller annen slags festeblødning. Har aldri hatt det før. Så vi får se om dette er riktig på ul i uke 18.(er nå nesten 12 uker)

Ganske utrolig!!

Så ta en test du. Det ligner litt på min situasjon.lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, nå ble jeg nervøs...

Har nemlig bestemt meg for at jeg sikkert ikke er gravid, bare litt småuggen fordi jeg er sliten. Men gir det seg ikke tenker jeg å kanskje teste om et par uker, orker ikke få negativ nå og så likevel være gravid...

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...