Gå til innhold

Permisjonstiden bestemt av ultralyd

123C

Anbefalte innlegg

Har hatt en kamp med sykehuset angående fastsettelse av termin. Det at jeg har vært på 3 ultralyder, med sprikende terminer. Den første og siste stemmer med alle andre målinger, mens den 2 ultralyden, som tydeligvis er gjeldende, har satt terminen 3 uker senere enn de andre. Dette gjør at jeg kan miste de 3 ukene med svangerskapspermisjon som er forbeholdt tiden før fødsel.

Er det virkelig sånn at når man velger å benytte seg av den frivillige ultralyden så er man bundet til den terminen?

Er det ingen mulighet for å få denne annulert??

Min største bekrymring er likevel at babyen kan komme til å ligge farlig lenge i magen hvis jeg skal komme til å gå på overtid av denne terminen. Skal selvfølgelig legge en plan sammen med lege og jordmor, som begge mener at denne "gjeldende" terminen må være feil.

Fortsetter under...

Hvis du mener at det er 3 uker feil på terminen, kan du jo bare begynne permisjonen 6 uker før terminen. Sånn at hvis bebisen da kommer 3 uker før den terminen sykehuset mener er gjeldene, så har du alerede hatt 3 uker permisjon... Bare et forslag hvis du ikke skulle komme til enighet med sykehuset om når terminen egentlig er.

Lykke til i alle fall :-)

Du risikerer å miste permisjonstid pga denne terminen. Jeg har mistet 2 uker hver gang, fordi jeg fødte i uke 38. Syns det er utrolig idiotisk, men forstår jo at de må gjøre det pga utbetalinger i forbindelse med permisjonstiden.

Når det gjelder evnt overtid tror jeg ikke det er noe problem å få de til å lytte på at du har sprikende termin i henhold til ordinær UL. Vis papirene du har fått fra de ekstra UL kontrollene, og fortell at det bekymrer deg hvis du går over den terminen som du har fra de to UL'ene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...