RompeRock Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Var hos jordmor i forrige uke, og fikk 2 i ødem på helsekortet. Pga. vannet i kroppen, har jeg også fått carpal tunnel syndrom; vannet fører til at nervene i hender og fingre er i klem, slik at de er numne og dovne stort sett hele tida. Lurer på om andre her inne har det samme; eller har hatt det ved tidligere svangerskap? Og hvordan er dine erfaringer med å "få tilbake" hendene igjen etter å ha hatt det ved tidligere svangerskap? Har hørt om ei som måtte operere etter fødselen, fordi nervene hadde vært såpass i klem, at de hadde fått permanente skader... Huff, jeg gruer meg mer til å finne ut om dette har blitt noe permanent, enn jeg gruer meg til fødselen... Noen erfaringer; eller noen som har samme plager?
Baby4påvei-har kommet :-) Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Hei. Jeg har samme problemet som deg. Ligger med skinner om natta. Men jeg har ikke født enda, så jeg vet jo ikke om det går over etter fødsel. Men jeg har hørt at som oftest så går det over når vannet forsvinner. Lykke til!! Det er fjerde gangen jeg er gravid, men har ikke hatt så mye vann i hendene så tidlig i tidligere svangerskap. Står 3 på ødem på helsekortet mitt. :-(
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Hei. Nei, du er ikke alene. Jeg har fått dette også, men har ikke spesielt mye vann i kroppen ellers. Kun hendene som er vonde og har hatt det fra ca. uke 28. Legen har stor tro på at det går over. Håper inderlig det ellers vil jeg få problemer med amming/stelling. Du kan forsøke vanndrivende og se om det hjelper. Hos meg hjalp det ikke, men som sagt har jeg ikke mye vann i kroppen.
Cille Med To Søte Små Gullunga Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Æ hadde 3+ sist svangerskap. Va så ille at dæm næsten satt i gang fødseln pga vannet. Men tok KS og vannet forsvant sakte men sikkert.. Fikk ingen varige plaga etter det. Har 2 no, så håpe det gir sæ. E så tungt! Så lykke til. Veit akkurat kordan du har det!
RompeRock Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2007 Takk for svar ) Ikke hyggelig å vite at flere har dette problemet, for det er forferdelig plagsomt; men likevel greit å høre om andres erfaringer. Jordmor har også sagt at det nok forsvinner etterhvert som vannet forsvinner ut av kroppen; så vi får bare håpe det alle sammen ) Lykke til videre dere også! Vi får glede oss til bebisene vår er ute
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Huff, CTS er veldig plagsomt - var plaget selv i forrige svangerskap. Kommer med TO STK trøsteuttalelser...;o) 1. det var MERKBART bedre allerede dagen etter fødselen 2. om man har hatt det i ett svangerskap, trenger det ikke å komme igjen i neste!! Lykke til (isposer lindrer når smertene er som verst, forresten!)
RompeRock Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 15. januar 2007 Takk for trøst ) Fint å vite at det mest sannsynlig går fort over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå