Gå til innhold

Godt tips for behandling av sopp/trøske!


kokosbolle

Anbefalte innlegg

Heisann! Skriver litt her i påvente av januar 2007-klubben

 

Jeg er helt fersk mamma, men har allerede fått oppleve de kjedelig smertene med sopp/trøske. Det er som stikninger i brystene og det var ganske ubehagelig å amme. I tillegg hadde lillegutt ett hvitt belegg på tunga.

 

Vi hadde hjemmebesøk av helsesøster før helgen, og jeg spurte henne om dette. Hun sa at å "vaske" puppene med Farris mellom hver amming,og i tillegg smøre Farris på tunga til lillegutt og i munnen der hvor han var hvit, skulle hjelpe. Det er visst noe med pHen eller noen av stoffene i Farrisen som gjør at soppen ikke trives og dør. Hvis det ikke hjalp skulle jeg få medikamenter mot soppen.

 

Jeg begynte, noe skeptisk, å "vaske" puppene og munnen til lillegutt med Farris mellom hver amming, og det rareste er at det fungerte!!

 

Puppene stikker ikke mere,og soppen er nesten helt borte fra munnen til lillegutt!!

 

Så har du disse stikningene og det hvite belegget i munnen til babyen, prøv blå Farris! :o)

 

ps: det skulle visst funke mot bleieutslett også, hehe

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må jeg teste...

Skulle få navnet på en salve av helsesøster i morgen... men prøver dette først :))

Takker og bukker!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er virkelig verdt å teste!

 

Var hos helsesøster i dag, og hun sa at så lenge det ikke gjorde vondt og at stikningene forsvant, var det ikke nødvendig å behandle med salve.

 

Jeg begynte med Farrisen på torsdag ettermiddag, og smertene var nærmest borte natt til lørdag! :o)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta mi har et hvit belegg på tungen og det stikker noe forferdelig noen gang,vondt og amme.kansje jeg skal prøve det .det er verd forsøket .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...