Gå til innhold

Badestol,nyttig eller unyttig? Latex eller silikonsmokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venter baby i mars,og lurer på deres erfaringer med overnevnte.Hva er best liksom? Bruker dere badestolen? Sånn lite en man blasserer oppi balje eller badekar? Er latex eller silikonsmokk/tåteflasker best,og hva er forskjellen liksom? Bør hullene i flaskene være små...

Fortsetter under...

Skrevet

Badestol har jeg aldri brukt på noen av mine to barn, så der kan jeg ikke svare.

Jeg har brukt både latex og sillikonsmokker, det er i grunnen babyen som må bestemme hva h*n liker best. Mini her liker best latexsmokker. Det som er forskjellen, er vel at latexsmokker etter hvert blir seige og går litt i oppløsning, mens latexsmokker holder seg lengre. Men en skal jo bytte smokker og tåtesmokker en gang pr mnd, så jeg synes ikke det er en reel problemstilling.

Min personlige erfaring er at hullene i flaskesmokkene bør være minst mulig. Her har jeg prøvd Avent sine minste hull, og mini holdt på å drukne hihi. Det som funker her, er chicco sine flaskesmokker med minst mulig hull. Lykke til!

Skrevet

Da kan jeg svare ang. badestol. Vi har brukt vår tre-fire ganger nå,(Simen er 6 mnd snart) han vokste fort ut av stellebordbadekaret.Der måtte han sitte og det ble vanskelig å legge han ned. Han er også stor for alderen da:) Nå bader han i storebadekaret, halvligger i stolen og tygger på en badeleke:9 Så fornøyd. Anbefales:)

Skrevet

Takk for tips...flere :o)

Skrevet

Badestol er bra! Vi bruker den i balja hver gang:) mye mer avslappende for alle å bade med den:)

Smokk kan jeg ikke svare om, for vår lillegutt nekter alle typer smokk...

Annonse

Skrevet

Kjøpte badestol når lillejenta var 4 mnd, og da angret vi at vi ikke hadde kjøpt før. Den er helt genial! Blir fort tungt å holde babyen hele tiden mens man bader..

Skrevet

Har forresten aldri brukt smokk...

Skrevet

Den lille her har kun fått servert silikonsmokk. Dette på grunn av at de skal være mest allergi/eksemvennlige. Jeg har selv allergi og eksem,så vi tar alle forhåndsregler.

Skrevet

Hun sklir lett ut av den nå. Er 6 måneder. Men brukte den mye de første månedene.

Men sugekoppene under funket ikke. Måtte holde i den.

Finnes badekar med innebygd stol. kanskje bedre det?

Vi kjøpte vår på BabyKos sammen med badekaret.

Ganske dyrt der, betalte ca 1000,- tror jeg det var.

Skrevet

Badestolen er bra! Vi bruker den fra begynnelsen. jenta er 5,5 mnd, bruker forsatt. Du sparer ryggen... Kjøpte på tøff og liten for 199 kr. Finnes på alexi.no. Hunbruker latex smokk MAM i str 4 mnd+ rett fra fødselen:) hihi... Haaaaaater silikonsmokker.. Dette er ganske individuelt tror jeg.

Skrevet

badestolen har vært helt fantastisk for oss..vi har akkurat sluttet å bruke den..hun er 8 mnd no.. hun har kunnet sitte selv siden hunv ar 6 mnd..men har likt best å ligge i den liggestolen... så en anbefaler jeg virkelig

smokk bruker hun ikke så der har jeg ikke peiling..

Skrevet

Kan man bruke sånn badestol i en vanlig badabalje da? Eller er den ment for badekar?

Annonse

Skrevet

vi har brukt den i baljen

Skrevet

Badestolen kan brukes både i balje og badekar. Vi har brukt den i badekar fra snuppa var 5 mnd. Brukte den senest i dag og hun er 8 mnd nå.(klarer ikke å sitte selv enda) men når hun gjør det, så legger vi den nok bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...