Gå til innhold

Jordmor og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Neste gang jeg skal til jordmor skal vi diskutere amming (sa hun).

Har hørt at noen må vise bryster under en slik samtale. Måtte dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle man måtte vise brystene? Jeg ble spurt på siste kontroll om jeg hadde tenkt å amme barnet, og det har jeg jo. Da sa hun bare at det vil jeg få hjelp med på føden etter fødselen. Prøver å komme igang med det med en gang, helst innen de 2 første timene etter fødsel. På føden ville de hjelpe meg med teknikken, og at de passer på at dette fungerer fint før jeg blir sendt hjem.

Skrevet

Om du ikke vil, så skal du ikke vise de. Selv har jeg vært hos en ammespesialist til samtale da jeg trøblet slik sist, og jeg er veldig fornøyd med samtalen:) Får oppfølging etter fødselen, så mye jeg selv ønsker:) Kjempefornøyd med tilbudet jeg har fått på SØF:)

Skrevet

Det har jeg aldri hørt om før.. Jeg har gått på oppfløging på sykehuset nå i begge svangerskapene, og ingen har bedt meg om å vise fram puppene...

Skrevet

Jeg måtte ikke det da jeg hadde ammesamtale hos min jordmor.

Kan ikke skjønne helt hvorfor man skulle måtte gjøre det heller!!

Vi snakket bare generelt om amming og diverse "problemer" som kunne oppstå. Lærte masse, og føler meg mye mer forberedt :)

Skrevet

Jeg måtte aldri det! Hun bare fortalte litt om det, og viste bilder med riktig og gal ammestilling osv. Selv ikke på sykehuset etter fødsel måtte jeg det, men da var det helt naturlig å dra opp og legge babyen til når pleierne var der

Skrevet

Hvordan man holder er bare en liten del av amme-teorien, så du slipper sikkert å kle av deg :-)

Kan tenke meg hun vil nevne litt om hvilke ammestillinger som kan være fine, men også om hvor ofte du skal amme, hvilke problemer som er vanlige (såre brystvorter etc) og hvordan melkeproduksjonen er ment å følge den mengden babyen trenger.

Det kan være mye å sette seg inn i når babyen er kommet og man kanskje er litt stressa, jeg skulle ønske jeg hadde en slik samtale før min første ble født. Det kunne spart meg for mye plunder. Trodde amming var så enkelt og greit pg naturlig at ALLE fikk det til, men der tok jeg feil..

Skrevet

Høres ut som om noen har lurt deg eller misforstått. Har vært på ammegruppe hos jordmor og det var ingen som viste puppen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...