Babykilo Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Ville bare legge inn en liten advarsel om Gardermoen. Vi har vært i Libanon i tre uker, og det var strålende på alle måter, men reisa ned dit... Vi dro i det værste julerushet og det første vi fikk beskjed om var at de overhodet ikke kunne ta seg tid til å ta paraplytriller inn på flyet ved gaten. Vi prøvde å diskutere, men nei. Vi skulle være 12 timer i Praha før flybytte. Kort fortalt, vi gikk rundt og bar på vår 10 kg tunge krabat, han måtte sove i fanget vårt, hurra for en god søvn. På flyet var det stappfullt, vi dro sent på natta og gutten fikk ikke sove og var mildt sagt dritsur. Det var et sant helvete. På veien hjem var det så fint, hadde med trilla og fikk ekstra sete på flyene og fikk gå først inn på flyet. På Gardermoen var de sure, lite hjelpsomme, vi kom inn sist på flyet f.eks for de gikk etter setenummer. Jaja, det gikk jo på et vis, men reiser kan altså være ille. :-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Forventet du deg ekstraservice pga. barn? Det viktigste er at de følger lover og regler spør du meg. Gardemoen kan ikke lastes for at dere ikke forventet et surt barn. Det med vognen burde dere forhørt dere om i god tid før reisen. Har selv reist med barn - og det er ikke lett. Men det er vel de fleste klar over når man velger slike lange flyreiser. Dere valgte selv 12 timer i Praha. Håper dere forbereder dere bedre neste gang.
Babykilo Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 15. januar 2007 Hehe. Jo, vi hadde forhørt oss om det med vogna på forhånd, og det skulle ikke være et problem. Forventer ikke akkurat ekstraservice, men det er vanlig å få komme inn først ved boarding med små barn, så det hadde jo vært hyggelig hvis Gardermoen også fulgte. Og sikkerhetstiltakene, selvfølgelig, men det hadde jo ikke noe med sikkerhet å gjøre dette, da. Var ganske godt forberedt, dvs man kan ikke forberede seg på alt. :-) Ville igrunnen bare lufte ut av meg en ille opplevelse til andre som kanskje skjønner hvordan det var.
Expat Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Vi har reist MYE med vår lille. Hun har nå mer enn 50 flystrekninger bak seg og hun er 21mnd. Vil bare bekrefte at det nesten bare er Gardermoen som har problemer med triller, og at vi derfor alltid har med bæremeisen når vi skal igjennom der. Bæresele da hun var mindre. Babybjørnen har mange miles! Men hvis barnet kan sitte, så kan de sitte i de "handlevognene" de har innenfor sikkerhetssjekken på Gardermoen. I Kjøben er det forresten verdt å lete etter barnevognene de låner ut (de står vanligvis rett innenfor sikkerhetskontrollen ved Gate C). Og som regel må man be om preboarding ved check-in eller før de tar folk inn på flyet (snille barn ber ikke, snille barn får ikke!) Så har de forespørselen på dataen. Og forresten er nordmenn mindre hjelpsomme enn andre folk når man kommer med barn!!!
Babykilo Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #5 Skrevet 15. januar 2007 Ja, nettopp! Jeg var vel rett og slett litt overraska. :-) Det skal ikke avskrekke oss. Gutten min er for stor for babybjørn nå, og sitter ikke, så handlevognene gikk ikke. Such is life.
Expat Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Skal dere reise mer, så sjekk ut Mei Tai! En slags sele til ryggen, legges sammen til nesten ingenting, du kan enten kjøpe ferdig eller lage selv. http://www.tettinntil.com/Instruksjoner_abc_ryggsekk.htm
mai mammaen til to Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 huff..for et teit svar da anonym... vi skal snart ut å reise..og har fått høre at man kan ta med trillen helt til gaten.. bra dere hadde det kjekt på ferie iallefall da...
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 Det tror jeg så gjerne. Vi reiste også i jula med to stk. under 2 år. Minstejenta hadde feber, og reagerte veldig på reisen. Hun hylskreik da vi skulle slå sammen tvillingtrilla for å pakke den inn i plasten. Jr. gråt også for han var også syk. Så der stod vi med en hylende unge på hver arm. Tulla klarte ikke å drikke melk heller fordi hun var fullstendig fra seg og ble bare er og mer fortvilt. Mannen som skulle sende vogna videre der ved disken stod med armene i sida og sa at det var ikke hans jobb å hjelpe oss å få plasten på. Det var så mange triller i jula. Heldigvis fikk vi hjelp av andre snille reisende idet vi la ungene hylende ned på bakken der for å få på plasten. Jeg synes det er utrolig dårlig service på Gardermoen. Jeg har jobbet i butikk, også i jula og pakket mye varer ned i posene der det egentlig er kundene selv som skal pakke. Jeg skulle ha sagt til de eldre kundene at :"Nei, det får dere greie selv. Ikke min jobb." Fullstendig utenekelig..." Det er da lov å bruke hodet. Vi reiste innenlands, og aldri mer fly så lenge ungene er så små. Det blir bil heretter, selv om returreisen var helt flott. Utrolig hjelpsomt og hyggelig personale på andre flyplasser i Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå