Gå til innhold

visst kan man slanke seg selv om man ammer =D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er mange her som har fått det for seg at man ikke skal slanke seg når man ammer. Selv trodde jeg også dettte da jeg ammet forrigemann. Og siden jeg ammet i 2 år var jeg ufyselig hvalete veldig lenge. For å si det sånn, selv 2 år med amming reduserte ikke vekten.

Denne gangen har jeg nesten 30 kg overvekt....urk, og ikke søren om jeg skal dra på det til jeg er ferdig med å amme. Derfor sjekket jeg ting ut med både legen min og internett.

Resultatet er at jeg og tassen på 3 mnd =) går på Grete Roedekurs for ammende. Dette var sterkt annbefalt av legen min. Maten tar høyde for at du ammer og den er ernerigsmessig super, i tillegg fremmer den trening.

Tror nok myten om faren ved slanking gjelder sånn krampeslaning med nesten ingen matinntak.

Derfor vil et sunnt kosthold, dropping av snop og masse trim føre til en normal vektreduksjon. Sunnt både for deg og baby!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg idet. Tror det er den sulteslankingen som stopper melkeproduksjonen, ikke spise sunnere og trene litt mer. Stå på Fertila! Har det gitt resultater ennå? Selv er jeg 16 kilo overvektig, og har begynt med sunnere mat og litt mer trening. Har hengt meg på Slanketråden her inne, og er 2 kilo ned. Til påske er alle kiloene av!

Skrevet

Det stemmer! Grete Roede-kursene er anbefalt av de som kan noe om dette. Der ligger kaloriinntaket på 1800 kcal om dagen, noe mindre enn det er ikke anbefalt å spise, ettersom det vil føre til at miljøgifter går over i melka. Det er vel med slanking ved amming som ved alt annet: ALT MED MÅTE!

Skrevet

Også bør man ikke gå ned mer enn en kilo i uka pga amming. Men det er forsåvidt også fornuftig om man ikke ammer også, for hvis ikke vil kroppen kompensere for det plutselig tapte næringsinntaket og du vil gå opp i vekt igjen.

Skrevet

Ja, det er riktig at det er krampeslankingen man skal unngå. Fordi noen avfallsstoffer kan gå over i morsmelka. Men det er selvfølgelig bare bra å gå ned i vekt sakte men sikkert ved hjelp av et sunt kosthold og trim! Tror egentlig vi alle mener det samme, men det blir så lett misforståelser her inne.

Skrevet

Gratulerer med påbegynt kurs! Tror nok det er som du sier; krampeslanking er ikke bra når man ammer. Men en moderat og sakte vektreduksjon er jo meningen, hvertfall i følge gravid-litteratur.Har de sagt noe om kalorigrense pr dag? Mange (her inne) sier min. 1500kal pga amming, ellers frigjøres giftstoffer osv fra mors fett...

Leste om GR-kurs for ammende at de ønsker å fange opp slankere, slik at det blir slanket mer riktig...:)

Skrevet

det er 5 forskjellige menyer å velge mellom på GR. De tar høyde for ulik vekt, aktivitet og f.x amming. Jeg bruker meny nr 3 med 1900kcal om dagen.....masse deilig mat, men desverre ikke noe sjokolade og pottis...buhu...

ang trim så skal man gå minst 0,5 times tur hver dag....og det er lett å trimme mye mere enn dette når man er hjemme med bebbieser.

Skrevet

Ingen pottis!!! Å nei... Hihi..

Sier de noe om max trimming eller? Ikke det at jeg går tur i timesvis i dette været, men snuppa reagerer jo på så mye mat + jeg er glad i å gå tur, så driver jo for så vidt med litt slanking uten å egentlig mene det... (har noen kilo igjen, men går de ganske sakte ned:)

Hva er den laveste kalori-dietten da? Maser visst fælt i dag...

Skrevet

Lykke til med kurset!

Jeg gikk to kurs i høst, begynte da lillegutt var 3 mnd.

Har gått ned 12 kg. Utrolig deilig! Veier nå 4 kg, mindre en da jeg ble gravid :-))

Gå inn på www.vektklubben.no

Der ligger det mye info, bla. mulighet til å legge inn maten du spiser så du har oversikt over kaloriene.

Skrevet

Lykke til alle som prøver å bli kvitt litt! :)

Jeg har alltid hatt litt, men ikke så mye, ekstra kilo. Jeg er 165cm og veide 70 kg før jeg ble gravid, gikk opp nesten 30kg ila svangerskapet, og tenkte at uff så mye jeg hadde å ta av.Jeg må jo si at jeg er en av de heldige som har rast ned pga amming. Har gått ned 45 kg nå 9mnd etter, og det beste er at jeg ikke har gptt inn for det, det har bare rast av etter gåturer og sunn spising. Så nå må jeg jobbe for å holde meg her, for går desverre veldig lett opp i vekt, og har vel mange dårlige vaner...

Så lykke til alle sammen!!

Skrevet

Jeg er også enig med deg. Men for min del, så spiser jeg allerede sundt og går ikke ned sånn som det er nå. Har erfaring fra tidligere at for at jeg skal gå ned i vekt, må det gjerne drastiske tiltak til og det kan jeg ikke gjøre nå. Kan trene mer, men det må jeg si ikke er like lett å få til med en liten jente i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...