Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #1 Skrevet 15. januar 2007 Noen erfaringer på dette?? Vi har en liten en på 22måneder som er oppe så fryktelig tidlig...Våkner ca.5 hver dag, og er lys våken, og vi orker nesten ikke gå på jobb... Har tenkt at kanskje det kan være en ide å slutte med soving på dagen...? Han sover 1gan på dagen i ca. 1 1/2time... Veldig glad for innspill!!!
yasmina Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Vi har alltid lagt vår lille kl 1900 og så har han sovet ca 12 - 13 timer. Plutselig begynte han å ikke ville sove på kvelden. Etterhvert skjønte vi at han trengte mindre søvn og sluttet å sove på dagen. Nå legges han rett før kl. 1900 og sover 14 tmer hver natt Han er rett over 22 mnd.
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Eldste min sov til han var 3 år.Minien er 20 mnd og trenger duppen leeengeenda..men barn er jo forskjellige..
3tettesmå Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Hva med å vekke han litt tidligere fra hvilen på dagen som en start? Vekk han etter 1 time f.eks? Eller bare la han få en liten powernap på 30 min. Kan jo være et forsøke verdt? Evt legge han senere på kvelden og se om han sover litt lengre om morran da. lykke til
Meg og bøllegutta!! Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Jeg lurer på det samme. Gutten vår på 2 år sover ca 11 timer på natta og sover fortsatt 1 1/2 time på dagen. Føler at han fortsatt trenger det og har ikke tenkt å kutte ut lur før til sommeren kanskje
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #6 Skrevet 16. januar 2007 Jeg takker for alle innspill...vi prøver å kutte ut soveøkten på dagtid fra og med idag... HÅPER det hjelper!! Var oppe halv5 idag...
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2007 #7 Skrevet 16. januar 2007 Jeg føler med deg!!!!!!!!! Kan du ikke skrive å fortelle om det funker? Det er morgen 05-06 her også....før sov hun til 0730-0800. Dagen blir alt for lang når hun skal så tidlig opp...... Hun er stuptrøtt rundt 0900 også, bare gråter og sutrer da... Jeg har enda en på vei, så det hadde vært flott om hun kunne sovet litt lenger igjen etterhvert...
ann33 Skrevet 16. januar 2007 #8 Skrevet 16. januar 2007 Samme problem her...junior på 20 mnd våkner i 5-6 tida hver morgen - og har bestandig gjort det. Han sover 1,5-2 timer på dagen. Jeg tror ikke det er lurt å kutte dagsoving helt, men å begrense det til max en time for eksempel tror jeg er en god ide. Vi har tenkt å prøve det om en stund, han har nettopp begynt i ny bhg og da vil vi ikke gjøre for store endringer på en gang. Jeg tenker at det er bedre å få en liten formiddagslur enn å være så trøtt at man sovner på ettermiddagen "uplanlagt". Jeg tror det kommer til å gå seg til når han blir eldre, og faktisk er det litt bedring; før våknet han som regel akkurat 05 evt. litt før, nå er det flere dager det er 05-06 og hvis han våkner halv fem er det mulig å få han til å sove litt til. Men slitsomt er det ja, helt enig i at det er bare så hvidt vi orker å gå på jobb. Vi har ei på 3,5 år også som våkner en del på natta og for at vi skal overleve har vi delt "vakta" slik at mannen min tar nattevakten fordi han sovner lettest igjen, og jeg står opp tidlig. Da får jeg oftest sove hele natta og han får sovet litt mer på morgenen.
mamman&andrea Skrevet 16. januar 2007 #9 Skrevet 16. januar 2007 Jenta mi blir to år i morgen, og hun sover fortsatt på dagtid. Prøvde å slutte, men det fungerte dårlig. Heldigvis er hun alltid flink og legger seg på kveldstid, kl 18.30, og våkner mellom 8 og 9 på morgenen. Tidligere sov hun til hun våkna, men nå får hun kun sove en time på dagtid.
mamman&andrea Skrevet 16. januar 2007 #10 Skrevet 16. januar 2007 Men det går jo ann å prøve å kutte sovinga på dagtid, og se om det hjelper. Hadde aldri orka verken jobb eller skole om jeg måtte opp kl 5! :s
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #11 Skrevet 17. januar 2007 Lillegutt var litt sliten igår etter ikke å ha sovet på dagen i barnehagen, men det gikk overraskende bra. Hadde et par turer med litt sutring hjemme før leggetid... Når jeg spurte om vi skulle gå og finne senge om kvelden gikk han inn og klatret opp i senga:) Var veldig klar for senga da... Sov til halv6 idag...så får vi vente noen dager og se hva det stabiliserer seg på!!
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #12 Skrevet 17. januar 2007 Sjekk denne linken her fra samme side: http://www.dinbaby.com/forum/thread/7797303 ...og gå til Rakettrumpa sitt svar. Der var det MYE interessant info om søvn Fikk selv mye svar der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå