Gå til innhold

Skal på UL i dag, er i uke 14, er det utvendig UL de tar?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

D e nok utvendig ul ja,hvis dem får bra avbildning:) Va på ul i uke 12 sist no,å da sku d egentli vær utvendig,men dem fikk så dårlige bilda,at æ mått ha innvendi da..tru neppe dem ser kjønnet så tili,men kan jo aldri vær sikker!

Skrevet

Jeg var også på UL i uke 14, det gikk helt greit å ta utvendig, vi så den lille godt derfra. Men legen tok innvendig i samme slengen, spurte først om jeg syntes det var ok da, men i følge denne legen kom han nærmere babyen innvendig så da var det lettere å se detaljer på hjertet, ryggsøylen osv..

Vi fikk beskjed om at det var litt for tidlig å se kjønnet.

Lykke til!

Skrevet

De tar nok utvendig UL da ja. Jeg var på UL i uke 7 og 12. Uke 7 var det innvendig og da så man omrisset av babyen og et hjerte.

Uke 12 så man hele babyen med armer og ben. Kjønn er det imidlertid for tidlig å se nå. Da må du nok vente til den ordinære UL som er mellom uke 18 og 20.

Skrevet

Jeg tok UL i uke 12 og det var utvendig. Har hørt at noen har fått se kjønnet så tidlig, men tror ikke du skal regne med det.

Dessuten er jo abortgrensa på uke 16 (via en nemd) og derfor er det skjelden de vil fortelle slikt før den tid uansett.

Skrevet

Jeg skal paa ultralyd paa torsdag--og da er jeg ogsaa i uke 14 (13+5.) Regner vel med at de proever utvendig foerst og at dersom det ikke gaar blir det innvendig. Jeg spurte legen om det var noen sjanse for aa se kjoenn ennaa, og hun sa at selv om det hender at det er mulig aa se kan man ikke vaere sikker saa tidlig fordi kjoennet ser veldig likt ut paa gutter og jenter--kan vaere litt hovent, o.l. Saa vi faar ikke vite kjoenn foer ultralyd i uke 19. Maa bare smoere oss med taalmodighet. Det blir uansett morsomt aa se nurket!

Skrevet

Tok innvendig uke 14 - noen kan vel se kjønnet men ikke stol på at de er 100% sikre isåfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...