Gå til innhold

Spørsmål til dere gravide over 175cm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor kjøper dere mammabukser henn?

Jeg er 176cm, og sliter veldig med å finne bukser som er litt lengere i beina. Hadde vært fint med noen tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æ e 180 cm,og æ har kjøpt nån buksa på h&m æ da,men skulla ønska dem hadd litt lengre ben ja..og derre strikken som e over et uhyggelig lavt liv,irritere mæ grenseløst!!!når man sitt å ska reis sæ da,så vises jo hele rævva,å man må jo ha litt gensera som e lang da,så strikken itj vises..dem kan itj å årne mamma klær syns æ!

Skrevet

er ikke over 175 jeg da men 174 og jeg kjøper bukser på h&m. De er langt i fra for korte for meg så burde passe en på litt over 175.. Lykke til :)

Skrevet

Jeg er 1.76, med lange ben!

Og jeg lurer på akkurat det samme...

for de H&M buksene passer ihvertfall IKKE!!!

Skrevet

Jeg er 177cm høy og synnes faktisk det er lettere å finne gravide-bukser, enn vanlige-bukser som er relativt lange nok.

H&M og Lindex buksene(kun erfaring med jeans) er ikke super lange, men de er greie nok for meg.(tror de er ca.84cm i innerbenlengde) Det er jo bare et halvtårs tid en trenger disse buksene. Men mange av oss liker jo best at buksene ligger litt i folder på skoene, eller at vi kan bruke litt helhøyde.

Men her er en laaannngg bukse(ikke jeans), til en okay pris:

www.alexi.no/product_info.php?cPath=742_698_909&products_id=2809

Ellers, så kan det være en løsning å bruke capri/høyvannsbukser og støvletter...

Skrevet

Hei. Jeg er 176 cm. lang og har flere fine bukser fra H&M som er mer enn lange nok! har også arved endel fra "lange" venninner, samt kjøpt litt på Svangerskapet på Majorstua (det meste fra mitt siste svangerskap, men jeg har jo ikke krympet siden da akkurat :-) )

Så det med å finne lange nok mammabukser er ikke noe problem for meg.

Skrevet

Jeg er 179 (veldig viktig at jeg ikke er 180 ;-) og jeg har kjøpt en sort vanlig 2wear-bukse som passer akkurat, og et par armybukser med ekstra benlengde på ellababy.no og en olabukse på ellos.no som også er ekstra benlengde.

Skrevet

Jeg er "bare" 174 da.. Jeg har en H&M-bukse som er mer enn lang nok + en fra 2wear og en fra Mamalicious. Veldig gode bukser alle tre...ikke så verst pris heller.

Skrevet

jeg er 180 og har kjøpt 5 mambukser til nå..to ola bukser er kjøpt på hm..den ene er stram hele veien,så den bør jo ikke være så lang,men den andre er litt kort..men går helt fint..har åsså kjøpt 2 andre på hm,de er sånn mellom hvide,men lange..=) så har jeg kjøprt en mambukse på kappahl,den er åsså passe lang,for den er stram hele veien den å..så det er det det går i..sånne uten sleng lissom..

Skrevet

Jeg har kjøpt på h&m. Det passer meg helt fint. (Er 108) Første gang jeg finner bukser som er lange nok i bena!)

Skrevet

Er 178 og ser at jeg er ikke alene om å synes det generelt er vanskelig å finne lange bukser... men moten nå er snill med oss; det er jo så mange lekre tights med elastiske bomullskjoler over i butikkene! Har handlet inn en del i vanlige butiker under dekke av at jeg kan bruke det etterpå også ...

Vi er ellers kjemeheldige jenter! Vi høye kvinner får lette fødsler fordi bekkenet er dimensjonert etter høyde, og ikke etter hvor brede hoftene våre er :-)

Bekymret meg veldig før førstemann skulle ut, helt til jeg fikk denne opplysningen. Og det stemte iallefall for meg! Er veldig smal i hoftene, men fødselen gikk som ingenting og var bare en fin opplevelse.

Noen fordeler skal vi jo ha! :-)

Skrevet

Jeg har kjøpt merket Mamalicious og det får du bla hos Babyshop. I tillegg til lengden er det god kvalitet :o)

Skrevet

Jeg er 176 og har kjøpt bukser på mamasita.

Nettadressen er www.mamasita.no og butikken er i Stavanger.

Skrevet

Jeg er 178, og har to mammabukser fra H&M. Den ene er en penbukse med press og baklommer med knapp. Den er helt perfekt i lengde. Men så har jeg str L også da, kan hende den er lenger enn M og S.

Den andre jeg har derfra er ei gravid-joggebukse som suger. Den er for kort i beina og jeg må trekke den skikkelig langt opp for at den ikke skal sige ned på knærne

Skrevet

Tusen takk for alle tips. Jeg har selv sett og kjøpt et par stykker på HM, men de er iallfall ikke lange nok i beina for meg. Men det kan jo hende de har annet utvalg i andre enn HM der jeg bor. Jeg har sett på den buksa på Alexi, med ekstra lange bein, den er kjempe fin. De har butikk i nærheten av der jeg bor, så jeg har vært der og prøvd den, og den satt kjempe fint, så den har jeg bestilt og kommer om noen dager :)

Skrevet

Sist jeg var gravid solgte de bare gravid-klær i en butikk her jeg bor og det var Lindex. Jeg fant ihvertfall masse som passet der.

Denne gang har det blomstret opp av gravidklær i mange butikker, men har ikke fått mage enda så jeg har ikke testet ut hvordan de andre butikkene er.

Skrevet

Hei.Jeg er 183 cm...Kjøpte meg ei bukse på Lindex;) Lang i beina..

Skrevet

Jeg har i dag vært en tur innom på HM igjen. Der fant jeg endelig en bukse som var noen cm lengere enn andre. Og den var til og med på tilbud, 50% og ikke nok med det, det var bare en bukse igjen og den passet :) Snakk om flaks. Så endelig har jeg også en bukse som har vanlig lengde i bena.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...