Gå til innhold

Koker dere vannet til babyen?


Benni-min

Anbefalte innlegg

Tenker både til mme, grøt og vann de drikker rent.

Og koker dere som ikke ammer flaskene ennå. Mener dere som ikke har oppvaskmaskin.

Her koker jeg vannet, men er det krise, bruker jeg bare springvann som jeg lar renne en stund. Jeg koker ennå flasken og flasketuttene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er jeg litt inkonsekvent... De få gangene jeg har gitt henne vann, har jeg gitt fra springen. Hun er såpass stor nå at jeg vil tro hun ikke har vondt av det. Om jeg skal ha vann til grøt, ville jeg ha kokt opp det i vannkoker e.l.

Men jeg koker pumpen og flaskene hver dag når den er brukt... Tenker at det er greit i og med jeg porsjonerer ut melk til de forskjellige måltidene, og det hender melken da kan bli stående en stund i flasken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koker ikke flaskene lenger, bare vasker de i VELDIG varmt vann. Men jeg koker alt vann han skal drikke, eller bruke i mme og gøt. Disse små tåler jo ikke den samme bakteriefloran som vi, derfor kommer jeg til å koke vannet helt frem til han er 1 år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker vann til grøt i vannkokeren, men er vannet for varmt når han skal ha grøt så blander jeg med kaldt fra springen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker det jeg gir i grøten, ellers har hun ikke fått noe vann til å drikke enda. Var ikke nødvendig enda siden jeg fullammer fikk jeg bedskjed om:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her i gården sluttet vi å koke flasker når han var 2og en halv mnd. vi koker vannet vi blander mme i, men drikkevann og vann til grøten får han fra springen.

og det samme gjorde jeg med frøkna mi, og vil bare legge til at de har vært syke 5dager til sammen. :) så for oss har dette funket bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannkvaliteten i Norge er vel generelt sett så god at det ikke skal være nødvendig å koke vannet. Men det kan jo være lokale variasjoner slik at det enkelte steder er nødvendig.

Jeg kokte vannet de to første månedene, da kokte jeg også flaskene. Nå koker jeg ingenting lenger... Jeg tror han har godt av å herdes litt! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at vannverket vårt fikk KNUSENDE kritikk og funn av e.coli og andre basselusker(nok til å utløse sykdom) koker jeg vannet til både meg og snuppa jeg. LItt sært, kanskje, kommer nok til å "glemme" det oppslaget etter hvert...

 

For øvrig har jeg personlig sett drikkevannet vårt - var på fisketur der høygravid 3 km inni skogen(kjørte halvparten av strekningen da, men dristig???). Mens vi fiska var det ganske mange sauer som stod i drikkevannet - ekkelt synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...