Gå til innhold

BESTE OPPLEVELSE EVER!

Anbefalte innlegg

jeg sitter her med gledestårer;) å ta keisersnitt er den beste opplevelse jeg noengang har hatt! fikk en sønn for snart 3år siden på vanlig måte,men pga traumatisk fødsel ble det keisersnitt denne ganga..

planlagt ks var satt til 19 januar,men pga vekstavik ble tulla våres tatt 4 januar.

4 januar kom vi på sykehuset klokka 0800.

da fikk jeg tildelt et rom å ligge på mens vi venta på klarsignal fra operasjonsrommet. var litt spesielt å ligge på samme fødselsrom jeg hadde da min sønn ble født.

jeg fikk venflon i hånda for å få litt veske. så etter en times venting kom de inn og hentet meg..alt var klart.. sambo og jordmor trillet meg opp til kirugisk og jeg ble satt på enda en vent:P

etter ei stund ble jeg trillet inn på operasjonsrommet.

anestesilege kom for å ta spinalbedøvelse.. denne hadde jeg gruet meg litt til... jeg måtte sitte med beina under haka mi mens han satt lokalbedøvelse(den gjorde litt vondt for det ble et lite trykk inni ryggen) ikke kjente jeg noe til spinalbedøvelsen..

tok ikke lange tida før jeg merka at beina begynte å sovne og ti min etter var det helt umulig å løfte på de:P

under selve inngrepet så kjente jeg at de tok på meg,men ingen smerte..jeg synes det var kjempe deilig følelse... utålmodig spør jeg om det er lenge til de skal begynne og begge kirurgene ser på meg og sier at de er godt igang..få min etter hører vi voldsomme skrik..det er jenta våres som var ute;)

jeg ble sydd og så kjørt til overvåkninga..det går ikke en time før jeg løfter på beina og svinger de overralt:P

normalt så ligger man der i opptil 4 timer,men jeg var på barsel allerede 1,5 time etter..jeg var så pigg visstnok.

en halv time etter at jeg kom på barsel ble kateter fjernet,noe som også er unormalt første dagen fikk jeg beskjed om.

det gikk vel ikke en time før jeg var på beina..var veldig bevisst på at jeg måtte komme meg fort opp av senga.. jeg labba rundt og synes ikke det var noe vondt i det hele tatt..

dagen etter var jeg fort på bena igjen;) slutta med smertestillende og kunne gå helt normalt også..

fikk besøk av lege som spurte om jeg hadde med meg trylestøv for de hadde aldri hatt en ks pasient som kutta ut smertestillende dagen etter en så stor operasjon,var oppe å gikk i flere timer samme dagen det var og som reiste hjem 3 dagen.

gjett om jeg er glad asså;) håper det er andre som får det like fint som jeg!!!!!!!!! det unner jeg virkelig dere som skal ha ks!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7792604-beste-opplevelse-ever/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...