Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Hm, sitter her og tenker på om det kan ha noen sammenheng mellom gulsott og lite melk? Har to gutter med 10 års mellomrom, og fikk ikke nok melk til noen av dem. Begge hadde gulsott etter at de var født, og følgelig sov de masse og jeg måtte amme mens de sov, vekke de osv. De fikk mat av nebbfaske i tillegg til puppen på sykehuset for at de skulle bli friske. "Bodde" på pumperommet på sykehuset og hadde ikke mer enn 85 ml til sammen i begge puppene da jeg ble utskrevet. Måtte vekke sistemann til måltider da vi kom hjem fra sykehuset. Andre som har opplevd det samme? Jeg er rhesus negativ og har fått positive unger, derfor fikk de gulsott... Er spent på om det er noe fysiologisk med meg eller om det noe annet som spiller inn. Har så veldig lyst å fullamme:-)
Gjest Skrevet 15. januar 2007 #2 Skrevet 15. januar 2007 Hei! Jenta mi fikk gulsott som varte i mange uker. Fikk lysbehandling flere ganger. Jeg måtte pumpe og vekke henne til alle måltider en periode. Hadde lite melk innimellom pga stress tror jeg, og det trodde de på sykehuset også. Jeg fikk en tablettkur for 7 dager som økte melkeproduksjonen, og en nesespray jeg skulle bruke før hver amming for å øke utdrivningen. Det fungerte for meg, og nå (noen uker senere) går ammingen kjempefint, men det var et mareritt med hele ammingen i starten :-)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Dattern min hadde også gulsot. Jeg er også rhesus negativ og Mina er positiv. Er det derfor hun fikk gulsot?? Mina bare sov og sov.. Ble født på en torsdag fikk melk mandag morgen, men hun var så svak til å suge. La på seg 10g på en uke, så jeg måtte gi mme ved siden av.. Så etter en stund ville hun ikke ha puppen, så nå er det bare flaske
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå