MammatilE&E+2MA+julibaby? Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Har ei jente på 3,5 mnd som får mme som litt tillegg til måltid ved siden av amming.( råd fra hs ved 6 ukers alder pga lite søvn) Noen dager får hun flaske til ett eller to måltider , hun drikker ikke mye ca 70-80 ml hver gang. har ingen rutiner på spising enda syntes jeg. Men denne uken har hun nektet å ta puppen , hun skriker bare jeg legger henne til, selv om jeg vet hun er sulten. Jeg ga henne da flaske som hun slukte med en gang. Hun vil ha puppen til kos om kvelden og om morgen ( sover hele natten) og i noen tilfeller der hun er veldig sulten,trøtt og ikke får flaske. jeg vil jo ikke slutte å amme allerde nå, men innser at jeg har gitt flaske for ofte, fordi jeg føler hun ikke blir mett med puppen. kan jeg redde dette på noen måte.. hun syntes det går sakte med puppen og må slite for å få det ut. hva gjør jeg nå.
Expat Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Amm henne når hun sover (og i natt) og ring ammehjelper i morgen!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Hadde det akkurat likt, og det ble puppenekt da minsten var 3,5 mnd her også. Prøvde å pumpe meg hver time i døgnet et par dager for å øke, men det gikk ikke. Gikk så over til å pumpe meg 2-3 ganger pr dag for å holde produksjonen og ga pupp om natten og om morgenen i tillegg til melken jeg pumpet. Dette fortsatte jeg med til gullet var 9 mnd. Jeg hadde noe de kaller kompliserte melkeganger, så det tok timesvis å få tømt puppen for stakkars gullet. Til han var 6 uker brukte han 1-2 timer pr måltid for å bli mett, så jeg måtte begynne å gi han flaske for at vi ikke skulle amme oss helt utslitt begge to:-) Jeg ville prøvd å få resept på Primperan eller Afipran om jeg var deg, så vil du øke produksjonen mens du står på tablettene. Kanskje blir tulla mer interessert i puppen da. Jeg fikk tablettene alt for sent, og klarte ikke å få nok produksjon. Se også: http://www.rikshospitalet.no/content/res_bibl/5037.pdf der er det masse god informasjon. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 Kjøp denne nesesprayen som øker utdrivningsrefleksen, da slipper hun å suge lenge før det kommer melk..
animal Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Nå ble jeg nysgjerrig... Primperan/Afipran?? Det er jo kvalmestillende, funker det for å få opp produksjonen også??
*guttemamma* Skrevet 15. januar 2007 #6 Skrevet 15. januar 2007 Hei... min gutt har nesten alltid vært veldig urolig når han skulle ha pupp. Kunne være kjempesulten, men ville ikke ta. Så jeg begynte å legge meg i senge å gi pupp. Da tok han med en gang, og jeg fikk amme til han var 10 nmd. Kanskje du skulle prøvd det, bare for å se om hun finne roa... Lykke til..
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 http://www.rikshospitalet.no/content/res_bibl/5037.pdf I kapittel 8 eller 9 på denne linken står det om Afipran/Primperan og økekur:-)
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 vil bare si til alle andre som gir mme i tillegg når de tror babyen får for lite. Dere går glipp av naturlige økedager, og kommer aldri i livet til å øke melkeproduksjon. Øke dager er et hærk men det får melke prod. til å øke og mere melk til et barn som vokser. logisk for de fleste men ikke alle...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå