Gå til innhold

Multivitaminer

lindapia22 *har født* 31.05.07

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurer på, kan jeg ta multivitaminer eller må jeg ta gravid? Tar omega 3 kapsler..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar multivitaminer istedet for gravid, og omega3-kapsler i tillegg. Tror det er noe det samme innholdet jeg, men tror jeg skal sjekke det ut i morgen.

Skrevet

Jeg har brukt vanlige multivitaminer. Men jeg kjøpte Gravid Multivitaminer for litt siden, var nesten det samme. Nytt i Gravid var Kalsium 35% av anbefalt dagsdose. Ellers var det mer Jern i de, mer D-vitamin, mer E-vitamin, litt mer vitamin B1, mindre B6, mer B12, mer Folsyre, mer vitamin C, mindre Sink, mindre Kobber, mindre Mangan, mer Selen, mindre Magnesium.

Vet ikke om det er så mye bedre å ta Gravid. Men synes det var fint det var Kalsium i de, siden jeg har laktoseintoleranse holder jeg meg unna melkeprodukter. Men i hele svangerskapet har jeg i tillegg til vanlige multivitaminer brukt B-vitaminer, Folat, C-vitamin, Mum-omega, Magnesium..så da tenker jeg at det er greit å bruke bare vanlige multivitaminer. Vet ikke om jeg fortsetter med Gravid eller vanlige multivitaminer..skal iallefall bruke den pakninga jeg har kjøpt nå.

Skrevet

Legen min har sagt at jeg boer ta gravid-vitaminer ut svangerskapet og ogsaa naar jeg ammer. Naa bor jeg i USA, saa vitamin-bruk blir kanskje "pushet" litt mer her enn i Norge, men vi har jo behov for disse mineralene og vitaminene i andre doser enn folk flest, da. Stemmer paa gravid-vitaminer, jeg.

Skrevet

Ja, takk for hjelpen dere! :) Har lurt lenge på dette.. Da tror jeg at jeg tar multivitaminer frem til legetimen min 22.januar, så spør jeg legen min om hva jeg burde ta.. Sluttet med multivitaminene når jeg ble gravid sjø, er veldig redd for å ta noe som kan skade barnet.. Men tror ikke vitaminer kan skade, men ble bare litt usikker på hvilke jeg skal ta :)

Skrevet

Du kan trygt bruke de multivitaminene du bruker i dag. Anbefalte dagsdoser i Norge er sååå lave at det hun i USA tar er kanskje 3 ganger den dosen du får i deg, og det er anbefalt der. og har helt sikkert ikke skadet hennes baby!

- Så lenge man ikke går utover anbefalt dagsdose (det som står på pakningen) så er det helt trygt å ta rene vitaminer og mineraler. Eneste tommelfingelregel er at urteblandinger skal man være forsiktig med når man er gravid, eller ammer..

Ønsker deg lykke til!

P.S Så lenge du tar Omega 3, så har du behov for D + A vitamin, for det er ikke tilsatt i denne (Tran har dette tilsatt), og da er et multivitamintilskudd nok til å dekke det behovet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...