hæppi;) Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Hei. Er usikker på om jeg skal kjøpe slynge eller Baby Bjørn bæresele..... Noen av dere som har noen erfaringer å dele ang. hva som er best for babyen? Og hvor man evt. kan få tak i slynge? Takker for svar;)
Anonymmammatil3 Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Jeg har begge deler..men ingen erfaring,siden j er første gangs! Kjøpt slynge på lotusbarn.no som jeg tenkte å brukte når h*n er baby,også har jeg en BB som jeg tenkte å bruke når barnet blir litt større! Er vel ikke anbefalt å bruke det på de aller minste...er det fra 3 mnd man kan bruke BB tro? Tror pappan her i huset liker bedre å bære i BB enn i et sjal i allefall... Men masse fint å velge i!
theal Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Har hørt at slynge skal være bedre for barnet enn bæresele.. men jeg har ikke noe erfaring med noen av de da. Det står en del info om det på nettet, hvis du søker på tett inntil på google
Anonymmammatil3 Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Det har jeg også hørt..at sjal er bedere enn BB. Har hørt at det blir stor belastning på bekkenet på babyen hvis man bruker BB lenge!
snartmammapåny Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 her blir det nok BB. slynge blir nok litt for feminint for min mann. tror nok han heller bærer babyen uten enn å bruke slynga. BB blir iallefall brukt som avlastning for oss begge.
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 I stedet for BB skal Ergo selen vissnok være veldig bra !
Mrs. Bouquet Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 KJøpt begge deler, Skal bruke slynga hjemme, spesielt den første tiden, da babyen kan ligge. Så kommer jeg til å bruke BBbæreselen om noen måneder når jeg skal omgås folk. Blir flau av å gå med den slynga blant folk, selv om den er svart og nøytral så synes jeg det ser så alternativt ut.
aba-78 Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 Jeg har kjøpt slynge, da denne kan brukes for nyfødte også;-) Se på babyslynga.no. Der står det mye informasjon om hvilket bæreutstyr som kan brukes når, samt bæremåter når barnet er nyfødt, 3-4 mnd osv.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 15. januar 2007 #9 Skrevet 15. januar 2007 Jeg har kjøpt slynge som visstnok skal være bedre både for meg og vesla. Skal også kjøpe BB bæresele til mannen min, kan ikke helt se for meg at han vil gå med slynge. Det blir vel omtrent like kult som å gå med veske ;-) Jeg kjøpte min Mayawrap ringslynge her: http://www.babyslynga.no/
propella Skrevet 15. januar 2007 #10 Skrevet 15. januar 2007 Måtte finne frem det gamle Gravid bladet jeg n, hvor de testet seler, slynger og sjal. Av bæreselene anbefaler jeg Baby Bjørn Active. Den skiller seg fra de andre modellene til BB siden den har en korsryggstøtte som er med på å avlaste skuldrene, har prøvd den litt og virker veldig god! BB har også veldig papavennlig design som det er nevnt tidligere her :-) Barnet sitter bra i slynger, men det er viktig at den monteres riktig med hensyn til belastningen for den som bærer. Barnet sitter ergonomisk riktig i slynger i forhold til hofte og vektfordeling, babyer skal jo ikke bæres for tidlig i bæreseler. Mamma og meg har en bæresele som heter "mamma basic" til 359,- Alveslottet har en modell som heter "CDX baby" til kr. 750 (100% dupon silke) eller kr. 425 (bomull) Vi har BB active siden terminen er om 6 dager så vi kommer ikke til å bære babyen før det blir varmere og da er h*n en blitt noen måneder. Håper det var noe til hjelp...
hæppi;) Skrevet 15. januar 2007 Forfatter #11 Skrevet 15. januar 2007 Tusen takk for svar alle sammen. Tenker egentlig at jeg blir nødt til å kjøpe begge deler; enig at pappa´n nok ikke vil gå med en slynge nei;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå