Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Hei! Jeg snakket litt med min jm på helsestasjon ang. hva jeg ønsker, ikke ønsker, bekymringer, osv når det gjelder fødselen. Hun anbefalte meg å skrive et brev og ha det klar til jeg skal på føden. Hun sa at jeg bør gir det brevet til den jm som tar meg imot, at det er raskere for jm der å lese gjennom brevet en å finne frem journalen min etc... Har noen erfaring med et slik brev? Hva skriver man der, og hva slags format? er det a la : Kjære jordmor? ps: termin om to uker
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 jeg skal skrive hei alle jordmødre er redd for å sprekke så klipp meg gjør ellers som jeg vil hilsen fødende saks
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Hei Har skrevet ett slik "ønske" brev jeg og. Skrev på pc, vanlig A4 ark. Tror ikke størelsen eller skrift har så mye å si her... overskrift; ønskebrev til føden og personnr mitt. Skrev ned forskjellige punkter, som bla smertestillende, at jeg ønsket badekar, er redd for å revne/klippe osv. Er ikke noe fasit her, så skriv ned det du tenker og føler i korte trekk. Men husk at ikke planlegg for mye, en fødsel blir sjeldent slik du har forestilt deg i hodet ditt. Lykke til
FrøkenLykkelig og 2 søte små Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 Jeg ble anbefalt dette av ei venninne. Vet ikke helt hvordan man skal innlede brevet, men hun sa til meg at jeg kunne skrive ned at jeg ønsket et rom med badekar, eller at jeg ikke vil i badekar.. Og hvis du ikke vil oppi fødestol f.eks så kan du skrive dette, så slipper du at jm prøver å presse deg opp i det.. jeg satt å prøvde å skrive et sånn igår, men jeg vet ikke helt enda.. du kan å skrive hva slags smertestillende du ønsker osv.. om du ikke ønsker ammehjelp og ønske av rom etter fødsel.. men husk at det er et ønske brev, kan være de driter i alt du skriver der.. Lykke til
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Jeg fikk et ferdig papir av min jordmor der jeg bare skulle fylle ut. Der sto det: Navn: Personnr. UL termin: Finnes det noe personalet bør vite om deg, for at de på best mulig måte skal kunne støtte og hjelpe deg under fødselen? Har du egne erfaringer ifht. fødsler, som du ønsker å fortelle om? Har andres erfaringer og fortellinger påvirket din innstilling til fødselen, og i tilfelle hvordan? Hvilke positive og negative følelser har du ifht. fødselssmerte? (Ønsker du spesielle typer smertelindring? Skal metoden ta bort, eller bare dempe smerten? Hvilke typer smertelindring tror du passer deg best? På hvilken måte tror du personalet best kan støtte din partner under fødselen? Tror du at du kommer til å trenge spesiell hjelp og oppfølging ifht. ammingen og stell av det nyfødte barnet? Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Takk alle sammen... Nå har jeg ihvertfall en del punkter til å begynne med...
K-mor m to barn i hus Skrevet 15. januar 2007 #7 Skrevet 15. januar 2007 jeg lurte faktisk også på det sånt brev, siden jeg har slitt litt med depresjon etter fødselen etter førstemann, så vil jeg være forberedt på alt. Dette nevnte jeg til legen min, men hun sa at jeg var heldig om i det hele tatt gidder å ta imot brevet mitt. Hun sa også at vi kunne først skrive et brev sammen men dette ble ikke gjort pga hun sa at de tok aldri hensyn til det uansett..... :-(
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #8 Skrevet 15. januar 2007 Jeg skrev brevet mitt i et veldig muntlig, men oversiktlig, språk. Leverte det personlig da jeg var på omvisning. Ba dem lese det før vi begynte. Det hjalp. Kanskje det hjelper flere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå