LisaColli Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 når hun sover lenge? hun spiser ofte om dagen, men sover fra kvelden og til langt på natt.. i går vekte jeg henne etter 5 timer. skal man la de sove, eller vekke dem for mat? (6 dager gammel) *forvirret førstegangs*
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 La henne sove Hun våkner når hun er sulten. Så lenge hun spiser godt eller på dagen er det ingen grunn til å vekke på kveld/natt for å gi mat
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #4 Skrevet 14. januar 2007 nei la dem sove.. så lenge det er natt hvertfall! Etterhvert som du kan følge med på vekt oppgang å sånn så trenger dem ikke mat så lenge de sover.. Blir de sultne så våkner babyer av seg selv. Så lenge de legger på seg som de skal!
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 Husk at nattamming er viktig for produksjonen. Ville latt henne sove (noe jeg ikke gjorde, og angrer på det i dag). Du kan jo pumpe deg?
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Min sov også veldig mye og lenge i begynnelsen. Jeg lot ham sove til han våknet av seg selv, og så ammet jeg da. Vi tenkte at om han ikke våkner, så er han sikkert ikke sulten enda, og at han våknet når sulten ble for stor. Så jeg ville latt henne sove.
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Jeg vet ikke helt hva man skal og ikke skal. Men vi vekte gutten de første nettene hjemme, etter fire timer. Tre timer på dagen. Men vi så at han spiste bedre om han fikk våkne selv. På det lengste sov han vel seks timer på den tiden. På natta da. Vi lot han ikke sove mye mer enn fire-fem timer på dagen. Men prøvde å få han til å våkne selv,
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 Nei, ikke vekk barnet på natta. Det er sånn de lærer seg forskjell på natt og dag. På dagen blir de vekt etter ca 4 timer for å få mat, men om natta sover de til de våkner av seg selv. Kos deg med nurket. De blir så altfor fort store!
Quinny Skrevet 14. januar 2007 #9 Skrevet 14. januar 2007 Jeg ville også latt henne sove til hun våkner selv. Og så gi henne mat. Du kan jo pumpe i mellomtiden om du har behov for det, så opprettholder du produksjonen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå