Gå til innhold

Når er det vanlig å prøve å styre døgnrytmen tul babyer?


~bubbe~

Anbefalte innlegg

Babyen vår har sovet godt om natten og vært mye våken om dagen.. Men så en dag slet han med masse luft og var våken til 4 om natten. Etter det sov han til langt ut på dagen, og det ser ut som om han ikke helt er klar for sengen og nattesøvn til "normal" tid.. Han er 6 uker i dag. Er det for tidlig å vekke han om dagen for å snu døgnet litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vet ikke når sånt er vanlig å gjøre, her sovner ikke snuppa før kl 01, og da sover hun til 07.. litt mat og sovner litt igjen sammen m meg i senga før vi står opp. Hun sover som regel på dagen, jeg har tenkt tanken selv å prøve å holde henne litt våken om dagen, m d er ikke lett, har hun bestemt seg for å sove så sover hun... Hun sover litt på kvelden oxo, m som oftes så blir det bare noen kvarter om gangen. Hun er 1 mnd.. Ikke lett dette her, m her gikk d bedre etter at hun får flaske m mme om kvelden, da blir hun ordentlig mett og sover på natten..

 

Helsesøster sa til meg at plutselig så skjer d at hun selv finner hun at hun trenger mer søvn, så d er lov å håpe =)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur du skal vær litt førsekti med å prøv å hold han våken på dagen førr at han skal sov på natta... di si at søvn avla søvn... å bi di overtrøtt bi det håplaust... Lillepia vårres vil ikke lægg sæ tel å søv før i ett tia... men nu legg vi oss før uansett... legg mæ gjerne tidli om ho sovna i stua... førr når ho våkna på natta så legg ho sæ å søv igjen etter puppen... søvna ho ikke i stua så legg æ mæ i ellevetia, har det mørkt på rommet og rugga og rugga på kurven... å da søvna ho nu etter en halvtime-trekvarter... hend sæ at det e litt før også... syns det e greit å bynn før æ bi førr trøtt ;D Heldivis e det ikke hylskriking på ho når vi skal legg oss lenger... men ofte e det nu litt pæs læll...

 

Et bad rett før lægge tid e jo også greit førr å få dem søvnig... funka dog ikke på mi eldste.. ho bei heilt turbo etter å ha bada ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å styre rutinene litt her..... ville prøve å legge gullet litt tidligere, han pleier å legge seg i 24 tiden, så prøvde jeg å legge han i 22 tiden.... med det resultat at han var våken 2,5 timer midt på natten

:-S prøvde et par netter, men s¨å fort jeg prøvde å legge han i 24 tiden igejn sov han til 5-6 og sovnet rett etter mat igjen;)

merker også at dersom han har sovet godt om dagen, sover han godt om natta.... så min bittelille erfaring sier at man ikke skal styre de ennå......;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søvn avler søvn har jeg hørt. Tror ikke man skal holde så små våkne. Vi legger gutten vår på 6uker ca 19-20 hver kveld.

 

I går sov han en time fra halv seks til halv syv, men vi tok kveldsstellet i syvtiden lell.

 

Han ble så lagt i senga halv åtte, sovna litt og våknet igjen men ble ikke tatt opp for annet enn pupp.

 

Var litt våken av og på, men sovnet i halv ni tiden og sov til halv tolv. Fikk så mat og sov til fire, fikk mat og deretter sov han til syv.

 

Da sto vi opp med resten av huset:)

 

Han har ikke vært noe våken og grinete på natta, kun våknet for å få mat så tilbake til å sove. Den første uka lå han i kurv på vårt rom, da var det litt lyder og knirking men etter han kom på sitt rom har både han og vi sovet godt mellom matingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har nok rett.. Hadde trodd at døgnrytmen kom tilå bli noe forskjøvet, men jaggu sovnet han kl 23 i natt, selv om han sov kjempe lenge natten før.. Hadde mange timers søvn i vognen også.. Håper det fortsetter sånn:) så fint det går bra medjenten din Snupidupi:) Sånn var det med vår også, plutselig gikk det bare over av seg selv.. Sikkert bare ømfintlige mager når de er så små..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...