Gå til innhold

et barn med dobbelnavn- bør alle søskenene også ha det da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, jeg er enig med din mann. Det er slett ikke nødvendig med dobbeltnavn bare pga at en har det.

Mine foreldre og deres søsken har noen dobbeltnavn og noen bare ett og det gjør absolutt ingenting at det er forskjellig!

Gjest Antarctica

Jeg syns ikke et nytt barn skal oppkalles etter sine søsken. La den nye bli et eget individ, med et enkelt eller dobbelt navn som dere velger på fritt grunnlag. Gi han/henne et navn dere syns er fint og som barnet kan leve med hele livet.

Jeg syns alle søsken skal ha dobbelnavn da. Har valgt det for mine hvertfall, og både jeg og far har dobbelnavn... onkler, tanter og besteforeldre på den ene siden også :) Men, felles for oss alle er at vi bare bruker det ene... hehe, vet noen syns det er fjollete, men jeg liker å ha to navn, et man sier, og det doble skriver man..

Annonse

Mannen min har ikke dobbeltnavn, men det har hans bror og det har medført at vårt første barn måtte ha dobbeltnavn og nå når nr to kommer er det ikke mulig å få igjennom kun et navn :-)

Min mann er vanligtvis ikke så opptatt av at alt skal være rettferdig, men dette er veldig viktig :-)

hehe... min sambo føler seg også "snytt" for et navn som eneste av 4 søsken som kun har 1 navn. Så her fikk jeg klar beskjed når vi gav navn til førstemann at dersom han fikk 2 navn skulle ALLE ha det :)

Jeg er enig med mannen din. Syns det er kjekt hvis søsken har navn i noenlunde samme stil, men syns ikke det er noe problem at ikke søsken har like mange navn.

Med stil mener jeg ikke at alle må ha neste like navn, eller navn fra samme operastykke, eller norrøne etc.

Det er jo ingen fra mitt voksne liv som sammenligner mitt navn med broren min sitt!

Annonse

jeg har bare ett navn, men det er fordi jeg har to etternavn. I mannen min sin familie har de alle to eller tre navn. vi valgte å ha to navn på jenta vår, men det er fordi vi er fra forskjellige land og har et navn fra hver kultur. men om vi får flere barn må vi ikke ha to navn. vi får se hvilke navn vi liker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...