flust Skrevet 14. januar 2007 #1 Del Skrevet 14. januar 2007 Kanskje jeg skal stille noen spørsmål. Bare sånn på gøy! Håper dere gidder å svare. Har gutten/jenta di noe kosedyr/klut el.l. som han/hun er avhengig av? Hva er det vanligste komplimentet du får som gjelder barnet ditt? Hva er det morsomste gutten/jenta di vet? Hva slags klær/farger liker du å kle ungen din i? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flust Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #2 Del Skrevet 14. januar 2007 Snuppa mi hadde et ullteppe av merinoull som vi kjøpte gjennom Libero-klubben. Det ble etterhvert koseteppet hennes. Når sommeren kom ble koseteppet klippet opp i fire små kosekluter. Nå har vi oppdaget at snuppas eksemhud forverres av ull, så da har vi gjemt koseklutene og kjøpt et nytt koseteppe i fleece. Dette var først helt uinteressant, men nå har hun endelig blitt glad i det nye koseteppet sitt. Om ikke lenge skal det nye koseteppet hennes klippes opp i fire kosekluter igjen Det vanligste komplimentet som vi får høre er "Ååååå, så fine blå øyne!" Hører det omtrent hver dag vi går ut blant folk, og vi blir selvsagt like stolte hver gang! Det morsomste snuppa vet nå om dagen er når pappa drar henne på akebrett og mamma springer etter og jager. Ellers så liker hun å se på fuglene, klatre på stuebordet og skremme. Jeg liker best å kle snuppa i tøffe klær med klare farger som rødt, orange, grønt, knall-rosa og blått. Gjerne striper! Liker veldig godt klær fra Polarn og Pyret. Handler som oftest der eller på H&M. Er ikke så veldig glad i sånne prinsesse-rosa klær, men vi har jo en del av det også som vi har fått eller arvet. Søt blir hun uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stolt mamma Skrevet 15. januar 2007 #3 Del Skrevet 15. januar 2007 Lenge siden jeg var inne her nå... Snuppa har ikke noe kosedyr eller teppe som hun er avhengig av. Ikke smokk heller.. har ikke vært interessert i noe sånn. Men hun er veldig glad i mammas hår. Dette koser hun med så ofte hun kan. Det vanligste komplimentet - så søt hun er Også at hun er lita da.. lita og søt. Som Rufsetufsehestens jente er også mi veldig glad i akebrettet. Kjøre fort nedover bakker. Også er hun veldig glad i vann... dusje, bade.. Hun fikk et badekar til dokka si i julegave. Det var populært.. Snuppa mi har masse klær - fått mye og arvet mye fra søskenbarnet sitt. Her er det mye rosa og rødt. Når vi er hjemme går hun for det meste i body og strømpebukse. Nå som hun går har vi begynt å bruke litt skjørt og kjoler. (helt umulig å ha på det da hun var på krabbestadiet). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tredjemann på vei :D Skrevet 15. januar 2007 #4 Del Skrevet 15. januar 2007 Har ikke fått vært her særlig ofte siden en ukes tid før jul. Måtte flytte straks vi kom hjem fra juleferie p.g.a. muggsopp og fukt i sokkelen vi leide så nå bor vi alle tre hos min mamma like nedi samme veien som sokkelen "vår". Og her er det omtrent krangel med mine to yngre brødre om å få sitte litt på pc'n... Håper vi finner en ny leilighet snart ja! Så til spørsmålene dine da:) Oliver fikk en bamse av tanta si i julegave (i 2005) som han er helt avhengig av å ha hos seg om natten. Han får den aldri ellers, bortsett fra i spes. situasjoner som når vi er ute og reiser o.l. Også må han ha "tutten" (smokken) sin for å få sove! Helt artig å se hvor salig han blir når han får smokken og bamsen, da er han helt i en annen verden! Tipper den bamsen blir fin og slitt etterhvert ja:) Hmm... det vanligste komplimentet han får må være at han har så fint og langt krøllete hår:) Har sånne søte krøller i bakhodet som rekker helt ned på skuldrene og litt kortere oppå. Litt sånn hockey-sveis. Får masse andre komplimenter også da! Det morsomste han vet er å klatre opp trapper, bade i balja si, plukke ned juletrepynt, og så er han veldig glad i å få hjelpe til med ting hjemme (rydde og sette på oppvaskmaskin, vaske gulv o.l) Liker å kle han stilig, særlig når vi skal bort noe sted, men han bruker også noen joggedresser. Altså helst stilig og komfortablet da:) Også går det mest i militærgrønt, marineblått, dongeri, hvitt, grått og mørkerødt. Mye dongeribukser, selebukser og bodyer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til nicolay Skrevet 15. januar 2007 #5 Del Skrevet 15. januar 2007 Så MORO at det endelig var noen her inne =) Nicolay har ett putetrekk til å kose med, egentlig hadde han det bare under hodet før han begynte med pute. Men vi skjønte jo fort at det ikke gikk lenger. den kalles bare kosen og han får ikke sove uten den. I tillegg til kosen har han en liten kanin bamse som han også må ha. Så da blir det sutten, bamsen og kosen som bare må være på plass i senga. Det første folk sier om han er åååååå så fine øyne han hadde! De er jo så mørke at jeg kunne druknet i de....å så sier de fleste at han er en orntlig liten sjarmør da hehe Alt som står i hodet på Nicolay nå for tiden er BIL... han kan ligge på golvet å leke med bilene sine i mange timer... Å hvi han ikke holder på med det går det i bøker og å klatre opp trappa ( Noe som ikke er så veldig populært hos mamman og pappan ) Hmmm klær ja, hjemme går han for det meste i joggedresser eller bare strømpebukse og body, men hvis vi skal none plass så er det på med klær som er ganske tøfe og veldig typisk gutteklær. dongeribukser med vest osv. Det går vel helst i blått på tøyet eller andre guttefarger... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakeåndsen Skrevet 16. januar 2007 #6 Del Skrevet 16. januar 2007 Vesla har ingen bamse eller koseteppe, men er veldig glad i smokkene sine.... Gjerne en i hånda og en i munnen, sånn at mamma kan "låne" den ene:-) Vanligste komplimentet.... At hun er så snill med andre barn. Koser med alle som er mindre enn henne. Skjønner til og med at tremenningen hennes som er mye større enn henne fysisk er yngre., Her om dagen prøvde hun å løfte han opp. Vel, vesla veier 9,6 kg og han 13 kg... Morsomste som finnes bortsett fra ugang som å klatre på stuebordet/spisestuebordet/stoler/hyller osv er å leke og tulle med meg og pappaen i senga vår. Ok, det blir en del rosa. Men mest "tøffe" klær. Har noe litt mer babyaktig som moren min har kjøpt, og det ser litt feil ut på henne. Bruker en del brunt, grønt og rødt også. Men når hun skal være fin, så er det typisk "prinsessekjoler" som gjelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo's mum is doing fine :o) Skrevet 16. januar 2007 #7 Del Skrevet 16. januar 2007 leo doesnt have any favourite kosedyr or klut or anything that he is addicted to, he seems to like playing with everything, especially things we use, he has his own computer mouse that he likes to play with and he has a few balls he likes to throw around kompliment, many say that he is beautiful and that he looks like me ) hehe his eyes and smile get complimented alot, and his chubby legs hehe Leo finds our cats hilarious, especially when they stand on the other side of the glass door wanting to come in, he laughs and laughs at them ), he loves buttons, and when i chase him around ). I love to dress leo in allsorts of colours, i love red on him but thats my favourite colour hehe, but blue is a usual ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 20. januar 2007 #8 Del Skrevet 20. januar 2007 Luke har bare smokken sin han,og den elsker han over alt på jord ;O) Da jeg var gravid kjøpte jeg en fryktelig stygg kanin/bamse til han da vi var i Thailand (ligner litt på en voodoo dukke) som jeg så inderlig ville skulle bli hans beste venn,foreløbig så viser han null interesse. Får veldig ofte høre slikt som dette,"ååå så nydelig han er,er han en blandig?" (Lukas er halvt thai) Luke synes det meste er gøy,så lenge han slipper å leke med lekene sine...hehe...han elsker å rote i Tuppaware skapet,der er det titals bokser,plast glass og boller. Synes plast flasker er helt supert,flink til å vaske klær er han og...hehe..;o) Jeg kler Luke i masse brunt,blått,hvitt og beige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå