Gå til innhold

Har jeg grunn til å bekymre meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som har en gutt som er 2 dager yngre enn mi jente. De er nå 6 1/2 mnd gammel og ingen av de får annet en morsmelk forsatt. De vil rett og slett ikke ta noe annet.

Dette har resultert i at jeg mater mi jenta mere enn før, og flere gang om natta, men syns at hun må få mat flere gang siden hun ikke spiser grøt eller velling eller middagsmat, bare morsmelk. Siden hu er så stor og aktiv får hun mat når hun vil ha. Å hun tømmer bryste flere gang i løpet av natta.

Venninna mi fortalt her om dagen at siden gutten var over 1/2 år så trenger han ikke mat om natta mere så de prøver å venne han bort fra nattspising. Å ho sover i underetasjen for å klare å sove mens mannen går inn og ut hele natta. Å gutten hennes er 1 kg lettere enn mi jente og like lang. Han er så spe og spinkel og gjør ingenting ut av seg. Bare ligger på gulvet eller sover, han kan ikke rulle ennå heller. mens mi ruller og vil opp å krype, ho setter seg opp i vippestolen (gammeldags vippestol) og er ei vanlig aktiv lita tulle.

Nå har jeg virkelig vondt for den lille gutten hennes, som ikke får mat på hele natta. Halv ni ammer hun han siste gang så skal han klare seg til 7 neste morgen. Det gjør aldri i livet mi tulla.

Syns dere jeg har grunn til å bekymre meg.??? Er morsmelk nok å leve på for en 6 og 1/2 mnd gammel baby hele natta igjennom???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vel kan ikke si helt sikkert men viss han bare får mm så høre det lite ut ja...

Skrevet

det med at man kan avvenne nattmåltidet når babyen er blitt 6 mnd, har vel en sammenheng med at babyen også har begynt med fastføde...

Skrevet

Jeg fikk høre av HS at de ikke hadde behov for nattmåltid når de spiser 2 måltider om dagen med fast føde.....

Skrevet

Jeg mener at du ikke har noe å bekymre deg for..

Er dem over 6 mnd bør dem begynne å bli introdusert for annen mat enn kun morsmelk..Kan jo være hun har begynt med det.Og dermed kan begynne å slutte med nattmat.

Min HS sa da min datter var 6 mnd at en kan begynne å avvende dem med natt mat..

Selv ventet jg til datteren min var 8 mnd før jg stoppet med natt mat. Da fikk hun 1 gang..Nå som hun er 9 mnd får hun siste måltid klokken halv 7 og neste klokken 6-7 om morningen.Og hun er i god form og over 10 kg så hun er ikke en lett vekter heller..

Jg vil si at det er feil av deg å si stakkars baby..Det at babyen er 1 kilo lettere enn din baby har ikke noe å si.Alle babyer er forskjellige og en kan ikke sammenligne dem...

Lykke til.Håper du ikke blir helt utslitt av å måtte mate så mye om natten:)

Men det som er viktigst er at du er den eneste som vet hva som er best for din baby:) Så det du gjør er nok det beste for din baby:) Men ikke sikkert at det passer til en annen baby.

Skrevet

tror ikke du trenger ikke å bekymre deg

barn utvikler seg forskjellig

mi jente får også bare morsmelk på kvelden

ca kl 21, hun blir tørst igjen ca kl 06 eller kl ca 8 (forskjellig)

hun har begynt med grøt på morgenen kl ca 11

idag fikk hun også på kvelden

skal øke mer og mer på grøt og fast føde

min lille er 6, snart 7 mnd og aktiv

Skrevet

"Sove hele natten" er 5 timer, en eller annen gang i døgnet. 12 timer fikk vi da barnet var 13mnd... Det er imidlertid viktig å se på vektoppgangen til barnet, jeg antar at hun gjør dette i samråd med helsestasjonen? Forøvrig er noen spinkle og noen har bly i magen. Vårt parallellbarn (og disse er gull verdt, så vei dine ord, denne familien kan være en kjemperessurs!) er nesten fire kilo lettere enn vårt, hun fikk mme fra 1mnd, spiser som en hest.

Skrevet

men folkens ungen får bare mm hele dagen er 6 1/2mnd.. er da ikke vanlig å slutte med nattmat da!

Får den fastfåde ja greit da teener dem ikke nattmat, men så stor og bare mm.. ingen nattmat er litt lite ja..

Syns du burde muntre opp venninna di til å prøve med grøt nå!

Skrevet

Hei, vil bare poengtere at dette er ei venninne så jeg VET at gutten ikke får noe annet enn morsmelk.. Så syns det er stakkars baby for jeg tror det er for lenge uten mat med noe så lett fordøyelig som morsmelk for en 6 1/2 mnd gammel baby...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...