Gå til innhold

Noen med tette barn? F.eks:12-24mnd imellom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei på 8 1/2mnd og skal ha en til i juni..

Vil høre noen erfaringer... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei;)

Har 1 1/2 år mellom mine, og kan ikke si annet enn gled deg ;)

Vi var veldig redd for sjalusi men det gikk knirkefritt og lille storesøster elsker lillesøstra si noe helt vill. Skal gi klem og kose hele tia, og henter leker og danser for henne, så lilleøster gapskratter.

Er litt mere jobb men ikke mere enn at man nyter denne tia også...

Skrevet

Å godt og høre altså... Vi gleder oss masse men gruer oss litt også vettu.. :) Det blir sikkert bedre enn forventet :)

Skrevet

Det er 22 mnd mellom mine to små. Synes det er helt supert jeg også. Eldstegutten min er veldig glad i lillesøster, han kan være litt hardhendt i kosinga si men vil jo bare være snill.

Skrevet

Hei! Her er det 22,5mnd mellom jentene! I starten gikk det veldig greit da lillesøster sov mye. Etterhvert som lillesøster nå er mer våken og krever mer oppmerksomhet av mamma og pappa har storesøster blitt veldig sjalu....Hun leker nesten ikke alene lenger, og skal ha oppmerksomhet av en av oss hele tiden...Det er ganske slitsomt, men vi får ta tiden til hjelp så blir det nok bedre! Heldigvis går storesøster i barnehagen, så det er helgene som er mest slitsomme. Må legge til at storesøster er veldig snill mot lillesøster- hun løper og henter babyleker og smokk når lillesøster gråter. Storesøster er nå 2 år og 2mnd og lillesøster er 3,5mnd.

Skrevet

Det er 21 mnd mellom våre jenter, og det har gått over all forventning. no er lillesøster snart 5 mnd, og vi har enno ikkje sett nokotil sjalusi, og ingen kan få jentene våre i bedre humør enn kvarandre. Dei skin alltid opp når dei ser kvarandre. Nesten litt sårt for meg, når storesøster kjem heim og går rett til systa si :0

Trur det kjem litt an på kva ein gjer det til. Klart det er travelt, men jammen kjekt og. Har storesøster heime, men likevel går det bra. Det som eg synast er verst, er at eg aldri får sove nok, men det håpar eg kjem seg snart. Eg har og blitt ein ekspert på å ta barna med i husarbeidet (storesøster har snart lærd å vaske klær, hihi). Har måtte senke krava på ein plettfri heim og egenpleie, men det og går. Er glad så lenge eg får ta ein dusj og gjerna trena litt gjennom ein dag.

Skrevet

Hei!

Jeg har 12,5 mnd mellom mine. Ganske tett det, men veldig kos. Noen dager er selvfølgelig veldig travle, men stort sett går alt veldig bra. (Det er ikke verre enn at jeg klarer å studere utenom!) Jeg har gode rutiner på eldstemann, noe som har hjulpet veldig. (han legger seg kl. 18.30. sover til rundt 9). Yngstemann er ikke like "rutinert", men sover godt på natten (får mat flere ganger, men jeg ammer mer eller mindre i søvne). Begge barna er stort sett i godt humør, noe som også hjelper på.

For meg har det vært viktig å ikke la meg stresse, særlig når jeg er alene (mannen jobber vekke i to uker om gangen), men akseptere at ting tar tid. Ellers blir det å finne aktiviteter som passer begge (Peter og meg ligger på gulvet og leser bok, Sofie ligger ved siden av og ser på...).

Lykke til, det går nok kjempefint!

Skrevet

17 Mnd mellom mine. Har vært litt stritt i starten i og med at mannen er ukependler, og vi bor på en plass langt fra slekt og venner. Slet en stund med bekkenløsning og brystbetennelse, og da var det påkrevet med hjelp. Lillemann er nå 4 mnd, og er et frydefullt publikum for jenta vår på 21 mnd. Er litt stygg med han innimellom, så det er litt ekstra og passe på, ja, kan ikke la henne være alene med han, feks. Har barnehage 3 dager i uka til henne, noe hun stortrives med og så får jeg litt tid alene med babyen. Kan trøste deg med at slitet i starten betaler seg allerede!!!

Lykke til!

Skrevet

Eldstemann er i barnehagen. Han er en veldig aktiv krabat, og å ha hatt dem hjemme begge to hadde jeg ikke klart (spesielt når det skal ammes). Ellers er alt bare positivt synes jeg. Det er jo litt mer slitsomt ettersom det kommer tenner på begge samtidig, og omgangssyke på hele familien gjør jo at man aldri får være syk selv, men vi tenker på det som en investering framover at de får være så tette og ha mye glede av hverandre. Dermed vil de sannsynligvis sette pris på samme typer aktiviteter og ferier. 16 mnd mellom her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...