Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Synes jeg husker å ha lest et sted at man ikke skal legge babyen til å sove på dagtid på samme sted som den sover om natta? Min gutt på 3 mnd sover i vogge om natta og jeg har prøvd å legge ham i den hittil ubrukte sprinkelsenga om dagen, men det vil han slettes ikke. Han sover i vogna når vi er på tur, men det passer ikke å legge ham der når han skal sove ellers på dagen. Legger jeg ham i vogga sovner han som regel uten problemer...men jeg har bare gjort dette et par ganger fordi jeg er redd for å ødelegge forståelsen hans for skille på dag og natt. Det skal sies at det virker ikke som han noe problemer med å skille dag fra natt nå.
Snuppa's mamma Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 Tja si det!! Har hørt det men er ikke sånn i mitt tilfelle da:o) Jenta mi sover i senga dag og natt og har ikke gjort noe her hvertfall:) Må nok bare prøve deg litt fram tror jeg da!!!
Amabolla Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 Jeg tror at babyer skjønner skillet mellom dag og natt etterhvert av seg selv-pga at dagen er lys og natta er mørk.Det er kanskje mer gjeldende når de er nyfødt? Har også hørt det om at de ikke skal sove på samme plass, men har etter en tid valgt å se bort i fra det. Mi si er 4 mnd og formiddagsluren hennes blir tatt i sprinkelsenga. Har ikke ført til noen problemer. Du har jo sikkert fått litt rutiner etterhvert så tror nok skillet er klart nok:) La han sove i vogga du.
Amelia*Okt06+juni09* Skrevet 14. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 14. januar 2007 Dytter litt for flere svar
trine_og_mathias+knøtte Skrevet 14. januar 2007 #5 Skrevet 14. januar 2007 mathias sover i senga si på dagen å .. men vi har det jo lyst å blir jo mer bråk på dagen da.. så på natta e det jo helt mørkt å stille.. å trur han skille mellom det ! !! går ialle fall bra her
Expat Skrevet 14. januar 2007 #6 Skrevet 14. januar 2007 Nope, men det kan bli et problem om barnet kun vil sove i sengen sin. Da kan du ikke reise noen vei. Vi har henne i senga når vi er hjemme, siden vi er så mye borte.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 14. januar 2007 #7 Skrevet 14. januar 2007 Her har hun sovet i samme seng dag og natt hele tiden. Men var jeg deg ville jeg forsøkt mer soving i sprinkelsenga, han vokser ut av den voggen en dag. Vi hadde henne i vogga dag og natt fram til ca 3,5 mnd. Da la jeg henne i sprinkelsenga på dagen slik at hun skulle bli vant til den på dagtid. Sover godt i den nå 7 mnd.
MissLine&Prinsessa+spire Skrevet 14. januar 2007 #8 Skrevet 14. januar 2007 hu sover ihvertfall en lur i senga si pr dag. hu er åtte mnd. til og begynne med sov hu kunn ute i vogna. men da var det sommer og veldig enkelt og gjøre det slik. men jeg har dagslys inn på rmmet om dagen. ikke mørkt. så hu kan bruke det som skille. gått fint her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå