Gå til innhold

Noen som har født med brist i ribbein?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt brudd i ribbein eller "bare" muskelstrekk?

Jeg mistenker at jeg har en av delene, men hvordan i all verden skal man kunne føde i en slik tilstand? Man må jo alldeles ødelagt etterpå?

Og keisersnitt vil vel gi dobbelt belastning, smerter både i ribbein OG operasjonssår?

Håper inderlig noen har erfaring å dele med en stakkars fødeklar som har problemer med å gå normalt og puste dypt pga smerter i ribbein..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kansje du burde ta deg en tur til legen å få det sjekket? Kan jo hende det er bare ømhet som går over?

Og hvis det er bristet eller brukket e.l. så er det greit å vite selv om det ikke er noe å gjøre med. Kansje de tar andre hensyn i forhold til fødse?

Skrevet

Joda, har planer om å få meg legetime i morgen. Men det er ekstremt ok å få erfaringer fra andre.

Skrevet

Fødesmertene vil nok overgå smertene fra ribbena, så det er vel heller etterpå at det blir et problem... du får be om ekstra smertestillende hvis det blir nødvendig.

Skrevet

Jeg tenker mer på etterpå, har født før så jeg er ikke redd for at ribbeina skal hindre meg i å føde :-)

Men sist hadde jeg en vanvittig økt og var mørbanket i lang tid etterpå hvordan vil det bli etter fødsel når man allerede har brist i ribbein? Hva om det brekker, vil jeg i det hele tatt kunne ta meg av ungen på egen hånd på flere mnd etterpå? :-(

Skrevet

Hjelper det at alle mine venninner som hadde forj... fødsler første gang har hatt det mye lettere andre gang?

Skrevet

Og et evt ribben med brist heles på noen uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...