Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 Evt brudd i ribbein eller "bare" muskelstrekk? Jeg mistenker at jeg har en av delene, men hvordan i all verden skal man kunne føde i en slik tilstand? Man må jo alldeles ødelagt etterpå? Og keisersnitt vil vel gi dobbelt belastning, smerter både i ribbein OG operasjonssår? Håper inderlig noen har erfaring å dele med en stakkars fødeklar som har problemer med å gå normalt og puste dypt pga smerter i ribbein..
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 For 12 år siden fødte jeg med brist i ribbeinet og skal love deg at det var det jeg la minst merke til under fødselen! Den lille, aktive i magen hadde sparket så hardt på samme sted i lang tid som resulterte i brist. Det er jo ingen hemmelighet at det er vondt å føde, og smerten i mage, rygg og underliv "overdøvet" smerten i ribbeinet. Denne gangen fødte jeg med bekkenløsning (såkaldt bekkenløsning med gangvansker, kunne ikke gå uten krykker og hadde store smerter hele tiden), men smertene "forsvant" i forhold til smertene ved å føde. Denne gangen knakk halebeinet under fødselen, men det merket jeg ikke før etterpå, så det sier jo litt. Jeg hadde ingen bedøvelse under noen av fødslene. Håper ikke jeg skremmer deg nå, det er jo vondt men man kan ofte velge bedøvelse og jeg forstår alle som vil ha det. Selv har jeg født tre barn uten og klarer de neste uten også;-) Husk å gi beskjed om smerten din så blir det nok tatt ekstra hensyn til det. LYKKE TIL!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #3 Skrevet 15. januar 2007 Tusen takk for svar - tingen er at jeg har født før, og jeg er ikke så redd for at bristen skal hemme meg under fødselen, men derimot hva fødselspåkjenningen vil gjøre med denne bristen og tilhelingen etterpå. Ser ikke for meg å kunne gjøre noenting, knapt løfte babyen. Og vi har en på snart 3 år i tillegg. Er så redd for å bli "invalid" i flere uker etter fødselen.. Skal kontakte sykehuset i dag og høre om de har rutiner for dette.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2007 #5 Skrevet 15. januar 2007 Jeg fødte med brekt ribbein. Var så uheldig og falle ut av sengen en uke før jeg fødte og rett på en kant på gulvet, dro til legen med sykt smerter, kunne ikke gjøre stort siden jeg var gravid. En uke senere med fortsatt store smerter startet fødselen. Og kan jo si det sånn at det var den beste smertestillende medisinen for brekt ribbein ihverfall. Kjennte plutserlig ingen ting til ribbeina lenger.. he he.. Så ingen ting og bekymre seg over, jeg hadde til og med en liggende oppå mage/ribbein på slutten av fødselen. Kjente bra til det igjen etterpå da, men da fikk jeg lov og ta litt smertestillende og smertene var ikke like inntense. Tror kanskje det er vondere med brekt en brist også. Lykke til da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå