Gå til innhold

Spark.... .Igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 19+4 i dag, og syns jeg kjenner så lite spark..Noen dager kjenner jeg masse, andre dager blir jeg bekymret for at noe er galt... Men har foranliggende morkake.. Demper den noe av følelsen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det stemmer nok det! Forliggende morkake tar liksom av for sparkene. Denne gangen har jeg morkaka bak, og kjenner liv veldig godt. Men det er nok først nå jeg kjenner de regelmessig. Hehe, forresten er vi like langt på vei, trur jeg skrev feil på et tidligere innlegg (skrev 20+5) er nemlig 19+5 nå! har termin dagen før deg. Blir spennende å se hvem som får først, da!

Skrevet

Ja forranliggende morkake kan dempe litt av følelsen ved spark.

Tror ikke du skal bekymre deg for at noe er galt.

Skrevet

Takk for svar, og jeg skal ikke bekymre meg så mye ;) Skal til jordmora om 1 1\2 uke, så jeg skal spørre henne ut litt ang dette.. Noen kvelden kjenner jeg sååå tydelige spark på sidene, mens andre dager kjenner jeg som sagt ekstremt lite..

Xenaen ;) Hehehe.. Jeg er førstegangs, så nesten garantert at jeg går over :)

Skrevet

Jeg er snart i uke 24, og har også vært en del bekymret fordi jeg ikke har kjent like mye liv hver dag. Men det sies jo at det kommer an på hvordan morkaken/barnet ligger, hvilken retning det sparker og rett og slett at barnet har variert aktivitetsnivå (slik som alle oss andre) fra dag til dag. Det er nok ingen grunn til bekymring. Dessuten er du ikke kommet så langt at du behøver kjenne de kraftigste spark enda, musklene til barnet blir sterkere og sterkere for hver uke framover..tror nok du snart vil kjenne det regelmessig.

Skrevet

Ja sannsynligheta for at du går over er jo der, Da jeg fikk nr 1, lot jeg være å tenke på fødselen, tenkte jeg skulle gjøre det etter termin... Så fikk jeg ei uka før! Gjett om jeg følte meg uforberedt. Men fødselen var kjempefin den, så det var kanskje ikke det dummeste, Med nr to så gikk jeg såklart å venta fra ei uka før termin - og fikk tre dager over (det er ultralydterminer jeg snakker om, har så uregelmessig mens så det går ikke an å regne med den!)

Så jeg er spent, jeg! Kan nok gå begge veier, ja!

Forresten - du kjenner spark fortrinnsvis på sidene? Kanskje du bare kjenner de sparkene der, mens at de som hun sender midt i mot blir borte i morkaka??? Bare en tanke

Skrevet

Har hørt at foranliggende morkake demper spark ja :)

Er du førstegangs? For det er ikke alle som kjenner det uansett i uke 19 :)

Selv har jeg ikke foranliggende morkake og er atpåtil 2. gangs men det er først nå i uke 19 at jeg kjenner spark. Før det var det såvidt jeg kjente noe :)

Skrevet

Hei!

Jeg er førstegang, men har kjent bevegelser siden sist jeg var hos jordmor, for ca 3 uker siden. Er 19+5 i dag, og vesle knøttet var kjempeaktiv i går kveld når jeg hadde fått lagt meg. Og superaktiv nå, kjenner det godt på sidene.. Kan faktisk se det utenpå magen.. ;)

Så jeg har kjent det en go stund ja;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...