Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har lyst til å prøve å få barn nr 2 om ikke så alt for lenge. Problemet er bare det at jeg pr dags dato er student og blir ikke ferdig før til sommeren. Har sluttet med prevensjon så dersom det går like fort som forrige gang, så tar det ikke lang tid før jeg blir gravid...

Jeg jobber som ekstravakt av og til og skal alltids klare å jobbe hver 14. dag. Får forhåpentligvis en sommerjobb for månedene juni, juli og august. Mannen min jobber 100%.

Spørsmålet blir da som følger:

Hvordan regnes foreldrepengene ut? Tar de utgangspunkt i siste måned, gjennomsnitt av siste 6 måneder eller skjer beregningen på en helt annen måte?

Kan mannen min ta ut permisjon dersom jeg ikke opparbeider meg nok grunnlag til å få foreldrepenger?

Takknemmelig for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7788390-hjelp-ang-foreldrepenger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror de tar gjennomsnittet av 6 av de 10 siste mnd. Pappaen kan ikke overta permisjonen din med mindre du jobber 100 %, studerer 100% eller jobber og studerer så de blir 100% tilsammen. Eller at du er alvorlig syk, men regner med at du ikke ønsker det. Du kan ikke melde deg på et nytt studie og få fødselsstipend da?

Vanligvis tar de utgangspunkt i siste lønnsutbetaling når de beregner foreldrepenger. Men det er i enkelte tilfeller mulighet til å bruke gjennomsnitt av de beste måneder av de siste ti, og i enkelte tilfeller har jeg også sett at de har brukt gjennomsnittet av siste 3 år. Reglene der er ganske uoversiktlige, men jeg tror i ditt tilfelle ville du ha fått tilsvarende siste utbetaling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...