Gå til innhold

Lille Theo er født :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt sent ute med oppdatering,men er av gode grunner....

Lille Theo kom til verden den 04.01.07. Jeg har termin den 17.01,så man kan mildt sagt si at jeg ble rimelig overraska da vannet gikk natt til 03. Heldigvis var jeg på do.... :P

Vi dro uansett til sykehuset og der fikk jeg beskjed om at de ikke satte i gang før det hadde gått 2 døgn,så jeg bare lå der da og venta på at noe skulle skje. Men ingenting skjedde før rundt klokka 22 den 03. Da kom riene med 10 min mellomrom,men jordmor trodde ikke på at jeg hadde rier,hun sa det bare var murringer ettersom jeg ikke hadde mer vondt enn det så ut til.. Så hun sa hun skulle sette lokalbedøvelse på meg så jeg fikk sove litt,men det eneste den lokalbedøvelsen gjorde var å sette skikkelig fart på riene som nå kom med 4 min mellomrom. Lite søvn på meg med andre ord. Hun trodde fortsatt ikke at jeg hadde fått ordentlige rier,men hun kunne sette noen steriltvannspappler mot murringene i ryggen sa hun. Og jeg gikk med på det,noe jeg angrer på,fordi det var faen meg værre enn riene. Svidde noe så inn i granskauen... Det var den eneste gangen gjennom hele fødselen at jeg faktisk gren,og da trodde jordmor det var på grunn av at riene endelig hadde kommet. Når hun sjekka meg så hadde jeg 5 cm åpning,og fikk endelig tildelt fødestue.

Det første jeg da sa var at jeg ville ha epidural,og det var greit. Men først fikk jeg prøve badekar fikk jeg høre,så jeg gjorde det,og det hjalp ikke. Så måtte jeg prøve lystgass,og det er bare noe drit. Man blir bare sløv mellom riene. Jeg i alle fall. Uansett... Jeg ba da i alle fall nå om epidural fordi jeg begynte å få rimelig vondt,men da viste det seg at det var for sent,fordi jeg hadde 8 cm åpning.

Resten av fødselen gjorde veldig vondt og varte i rundt 3 timer,de måtte vente på en sånn kant som skulle bli borte oppi der,og det tok sin tid... Pressriene var om mulig enda værre,og jeg revna mer enn gjennomsnittet. Innvendig.

Men,jeg kan uansett si at smertene er så voldsomme at man ikke husker dem etterpå,det blir vagere og vagere for hver dag som går.

Lille Theo viste seg å være syk,han fikk en infeksjon,så vi har vært på nyfødtintensiven i 10 dager med antibiotika kur. Men i dag fikk vi endelig reise hjem,så det var veldig behagelig.

Veit at det ble veldig rotete skrevet,men kanskje noen får noe ut av det her.

Vi koser oss i alle fall hjemme og Theo har allerede fått en god døgnrytme med masse soving om natta og heller mindre om dagen :)

Lykke til til alle dere andre der ute. Det er en fantastisk opplevelse. Både fødselen og det å bli mor :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med den lille, hvor stor var han?

Og jeg kan skrive under på at de steriltvannsprøytene er helt grusomm,fy som de svei,fikk beskjed om at det skulle kjennes ut som vepse stikk,jeg har blitt stukken av veps og det var ikke så vondt. Fikk to i magen og de hjalp lite, og lystgassen hyperventilerte jeg av,så det skal jeg heller ikke prøve igjen..

Kos deg masse med Theo da!

Skrevet

Han var helt etter boka: 3520g og 50 lang :P

Ja,de er værre enn vepsestikk. Kjennes ut som om noen stumper en sigarett på ryggen din,flere ganger,veldig langsomt. Forferdelig altså. Jeg pusta jo greit at lystgassen,men det er ikke smertelindrende altså....

Skrevet

åå gratulerer med lille theo:)

lykke til du også snuppa! og kos dere masse framover!

klem

Skrevet

gratulerer så mye med den nye håpefulle!!!!

Skrevet

gratulerer med lillegutt:) gleder meg til min lillegutt kommer:D

Skrevet

Gratulerer så mye med gutten :)

Skrevet

Gratulerer med lille Theo:o)

Skrevet

GRATULERER !

Fint navn forresten :)

(min skal også hete det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...