Gjest econia Skrevet 14. januar 2007 #1 Skrevet 14. januar 2007 gull gutten blir 1 år i neste uke. jeg bekymrer meg litt nå for tida. han kan ikke krype, han kommer seg ikke engang opp på alle fire. han ruller rundt på golvet etter det han vil ha. han kan ikke sitte skikkelig helelr, vel han sitter og klapper i hendene, men synest han blir litt fremoverbøyd om han sitter for lenge, og han har sluttet å flytte seg fra sittende stilling til liggende. det er vel kasnkje fordi han har sluttet å velte. dysmatur 1570g i uke 34+0, vi har problemer med mating, og soving, skriver nå dagbok over dette så får vi se om hs kommer frem til noe lurt. barnelege er fornøyd med utvikling, min vanlige hs som har lang erfaring, (vikaren som var en gang, og ikke engang ferdig utdanna, mente at han var for treg) jeg blir litt usikker nå, de andre på hans alder kan både gå og springe, han kan ikke sitte i høy stol å få mat uten pute i ryggen, for han er så liten at han drukner i en stokkestol. veier nå 7.8 kg hva kunne deres små, andre som har erfaring med litt sein utvikling, motorikk. har vært hos fysioterapi for lenge, lenge siden. hun var fornøyd da.
Gjest Skrevet 14. januar 2007 #2 Skrevet 14. januar 2007 heisann. Jeg fikk en gutt i uke 35+1, dysmatur, 1710 g. Jeg har hatt mange av de samme bekymringene som deg. Han har vært svært lite mobil. Det er først nå(i dag, faktisk) han har begynt å "krabbe" og han er 11,5 mnd. (Han sitter på stumpen og aker seg framover:) ) Han har aldr krøpet eller ålet seg . Vi har også møtt mange leger, hs og fysioterapeuter som alle mener forskjellige ting, dette har vært ekstra belastende. Skjønner veldig godt du hva du mener når du snakker om andre babyer som "løper" rundt, det gjør ikke akkurat bekymringene mindre. Jeg har funnet ut at han gjør ting i sitt eget tempo, og kanskje er han litt treg. men han finner ut av det til slutt, det beviste han jo i dag. jeg dytter denne.Noen som har eldre barn som var "trege" i starten?
Anja Annonym Skrevet 14. januar 2007 #3 Skrevet 14. januar 2007 .....har vært hos fysioterapi for lenge, lenge siden. hun var fornøyd da.econia ---------- .....har du virkelig ikke fysioterapaut fast?
Gjest econia Skrevet 15. januar 2007 #4 Skrevet 15. januar 2007 hallo :-) ser jeg har skrevet hun, men jeg har da virkelig en gutt, vet ikke helt hva som skjedde her da. men så til poenget, nei vi har ikke fysioterapi fast, vi har spurt om det, men ingen synest det er nødvendig. har sneket litt hos fetteren min som er fysioterapeut, han synest ikke det er noe stort behov for det han heller, han har sett litt på han. han sier gi han tid, trene og stimulere, og unngå å spenne han for mye fast i passifisert stilling, stol, vogn og bilsete. men det gjør vi nå heller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå